Marketing internetowy pozwala nam na uzyskanie bardzo dobrych rezultatów z wykorzystaniem pełnej gamy metod promocji. Jedną z nich jest remarketing. Na czym polega ta metoda reklamy i kiedy sprawdzi się najlepiej?
Według najprostszej definicji, remarketing to działania reklamowe skupione na tych internautach, którzy już raz odwiedzili daną stronę internetową lub skorzystali z aplikacji mobilnej.
Niezbędnym elementem prowadzenia kampanii remarketingowych są ciasteczka, czyli pliki cookies, które zbierają informacje o użytkowniku. Na ich podstawie można dotrzeć do tych osób, które już na danej stronie były. Wtedy możemy zaprezentować im reklamę ponownie, aby zachęcić do jej kolejnego odwiedzenia.
Kampanie remarketingowe realizowane są w dwóch modelach:
- remarketing standardowy – pozwala na skierowanie reklamy do wszystkich użytkowników strony, w tym także do tych, którzy odwiedzili poszczególne kategorie albo wykonali określone działania
- remarketing dynamiczny – to rozbudowana metoda, która polega na prezentowaniu spersonalizowanych informacji, na przykład treści i grafik produktów, które oglądał konkretny użytkownik, dlatego remarketing dynamiczny jest skuteczniejszy od standardowego
Działania remarketingowe realizowane są głównie w dwóch „ekosystemach” on-line, a mianowicie w wyszukiwarce Google i na współpracujących z nią stronach, a także w serwisie Facebook.
Kiedy warto zdecydować się na remarketing?
Przede wszystkim remarketing sprawdza się bardzo dobrze w przypadku sklepów internetowych. Jeśli potencjalny klient wszedł na stronę sklepu i zapoznał się z jego ofertą, ale nie skorzystał z niej, możemy zachęcić go do ponownych odwiedzin. Dzięki remarketingowi dynamicznemu możemy skierować użytkownika wprost na strony produktów, które przeglądał.
Także remarketing może być wykorzystywany przez firmy, które zajmują się sprzedażą usług on-line lub pozyskują w ten sposób klientów. Jest to zatem uniwersalna metoda promocji, która pozwala na ponowne przyciągnięcie na stronę użytkowników, którzy już raz ją odwiedzili, ale nie dokonali akcji – zakupu, rejestracji.