Widoczność witryny w sieci jest w dzisiejszych czasach niezwykle istotna. Jak wynika z raportu przygotowanego przez SparkToro, blisko 93% całego ruchu w Internecie generowane jest przez Google. Śmiało można więc stwierdzić, że wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania może przyciągać potencjalnych klientów, co w rezultacie doprowadzi do wzrostu wskaźnika sprzedaży firmy. Co jednak zrobić, aby móc rywalizować z innymi stronami o topowe miejsce w rankingu? Koniecznością jest przeprowadzenie optymalizacji SEO danej strony WWW! O tym, czym to dokładnie jest i jak sprawdzić, czy witryna jest dopasowana do wymagań Google, dowiesz się z treści tego artykułu!
Czym jest SEO?
SEO to skrót od Search Engine Optimization, czyli jest to nic innego jak optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych. Cały proces składa się z szeregu działań, które, aby były efektywne, muszą być wykonywane dokładnie i przede wszystkim w odpowiedniej kolejności. Dlaczego SEO jest niezwykle istotne dla witryny?
Algorytmy Google określają, jakie wymagania musi spełnić dana strona WWW, aby mogła być widoczna w wynikach wyszukiwania. Im lepiej zoptymalizowana jest dana witryna, tym większe ma szanse na wyświetlanie się w topowych wynikach odpowiadających na konkretne zapytania internautów. Jak można się domyślić, wpływa to znacznie na ruch na stronie, a ten przekłada się na wzrost wskaźnika sprzedaży.
Osoby zainteresowane przeprowadzeniem optymalizacji swojej strony internetowej, powinny rozpocząć całą przygodę od audytu SEO – dzięki konkretnej analizie witryny, już na samym początku możemy rozpoznać, które jej elementy wymagają szczególnej poprawy i jakie błędy w jej obrębie należy usunąć. O tym, jak sprawdzić stronę pod kątem SEO, przeczytasz w dalszej części artykułu!
Jak sprawdzić stronę pod kątem SEO?
Strony internetowe, które zajmują topowe wyniki w rankingu Google, są przede wszystkim poprawnie zoptymalizowane pod kątem SEO. To główny czynnik wpływający na sukces firmy w sieci. Jak więc sprawdzić swoją witrynę? Który aspekt strony WWW warto sprawdzić?
- profil linkowy
Jeśli chcesz, aby roboty Google lepiej oceniały Twoją witrynę, musisz postarać się o bogaty profil linkowy. Zyskując odnośniki do swojej strony internetowej na zewnętrznych, podobnych tematycznie portalach, generujesz dodatkowy ruch organiczny, a sama witryna w naturalny sposób zyskuje status autentycznej – finalnie prowadzi to do uzyskania wyższej pozycji w rankingu.
- aktualność i jakość treści
Google chce, aby odbiorcy mieli dostęp do treści, które odpowiadają ich zapytaniom, są ciekawe, angażujące, eksperckie i zgodne z zasadami SEO. Jeśli Twoja strona internetowa jest rzetelnym źródłem informacji, masz większą szansę na to, że zyska ona topowe miejsce w rankingu.
- prędkość ładowania strony
Po wprowadzeniu przez Google w 2021 roku Core Web Vitals, prędkość ładowania strony internetowej ma jeszcze większe znaczenie w aspekcie pozycjonowania witryny w wynikach wyszukiwania. Szybkość wczytywania podstron ma duże znaczenie – długie oczekiwanie na załadowanie wszystkich elementów strony WWW może doprowadzić do tego, że internauci zdecydują się on na odwiedzenie konkurencyjnej witryny.
- responsywność witryny
Coraz więcej internautów korzysta z urządzeń mobilnych. Responsywny design, czyli taki, który umożliwia wyświetlanie witryny na różnego rodzaju ekranach, jest więc niezwykle istotny. Potwierdza to wprowadzony w 2021 roku przez Google Mobile First-Indexing, którego zadaniem jest pozycjonowanie wyżej stron internetowych, które bardziej skupiają się na urządzeniach mobilnych, aniżeli stacjonarnych.
Jeśli którykolwiek z wyżej wymienionych aspektów nie jest do końca zadowalający lub uważasz, że mógłby być lepszy, warto skonsultować to ze specjalistą. Renomowany doradca internetowy WeNet oferuje bezpłatny audyt SEO – dzięki niemu dowiesz się, co warto poprawić i jakie błędy zawiera Twoja strona WWW.
Warto też wiedzieć, że nie są to jedyne czynniki, które wpływają na pozycję strony w Google. Jest ich znacznie więcej. Tym bardziej warto skorzystać z pomocy profesjonalistów.
FILM – Jak poprawić wyniki w Google?
Kto zajmuje się pozycjonowaniem witryn?
Poprawne przeprowadzenie optymalizacji SEO może skutkować wysoką pozycją w rankingu Google. Nie mając jednak odpowiedniej wiedzy z zakresu SEO, czy też marketingu internetowego, można z łatwością popełnić błędy, przez które negatywnie wpłyniemy na ranking swojej witryny. Niewiedza może więc przynieść odwrotne rezultaty od tych oczekiwanych.
Co zrobić, aby mieć realną szansę na dobrą widoczność w sieci? Najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług profesjonalistów, którzy pozycjonują strony WWW od lat. Jednym z najbardziej renomowanych zespołów na rynku są doradcy internetowi WeNet. Dlaczego? Co mają do zaoferowania?
Przede wszystkim, rozpoczęcie takiej współpracy nic nie kosztuje. Jeśli zechcesz, zespół specjalistów wykona dla Ciebie bezpłatny audyt SEO, dzięki czemu dowiesz się, które elementy Twojej strony wymagają poprawek oraz jakie błędy należy wyeliminować. Następnym krokiem jest już zaplanowanie odpowiednich działań i sam proces pozycjonowania witryny. Możesz mieć pewność, że każdy, nawet najdrobniejszy szczegół zostanie dopracowany i zoptymalizowany pod kątem wymagań wyszukiwarek internetowych. Dzięki takiej usłudze zyskasz:
- dobrze zoptymalizowany serwis,
- wyższą pozycję w wynikach Google,
- dostęp do większego grona odbiorców,
- unikniesz ponoszenia kosztów za dalsze działania z zakresu SEO i SEM.
Jeśli już dziś chcesz, aby usłyszeli o Tobie potencjalni klienci, nie zwlekaj! Wejdź na WeNet.pl i skorzystaj z bezpłatnego audytu SEO!