Udostępnienie klientom możliwości swobodnego kontaktu telefonicznego zwiększa szanse na skuteczną sprzedaż i buduje pozytywny wizerunek firmy. Nie zawsze trzeba tworzyć od podstaw własny dział call center – obecnie coraz popularniejszy jest outsourcing tych usług. Kto może najwięcej na nim skorzystać i czym kierować się przy wyborze?
Kiedy warto zainwestować w usługi call center?
Firmy, które chcą uruchomić infolinię lub telesprzedaż od zera, muszą nastawić się na wysokie koszty początkowe. Zakup sprzętu i oprogramowania, przygotowanie stanowisk, rekrutacja i szkolenie konsultantów – to wszystko odsuwa w czasie start linii telefonicznej. Aby jak najszybciej skorzystać z jej wprowadzenia, warto zdecydować się na outsourcing call center.
Dla niektórych branż, jak np. bankowość czy telekomunikacja, posiadanie call center jest niemal obowiązkowe. Po usługi te sięgają duże sklepy internetowe, biura podróży, firmy z branży ubezpieczeniowej i doradczej.
Wynajęcie call center jest dobrym rozwiązaniem dla firm, które prowadzą akcje marketingowe sezonowo lub potrzebują obsługi telefonicznej tylko dla konkretnego projektu. Opłaca się również w przypadku dynamicznie rozwijających się biznesów – dzięki opłacie jedynie za wykorzystywane zasoby, nie trzeba martwić się o to, że wkrótce trzeba będzie poszerzyć lub zmniejszyć liczbę stanowisk. Pozwala to w pełni skupić się na celach biznesowych.
Jak wybrać najlepsze call center do obsługi swojego biznesu?
Niektóre z call center wyspecjalizowały się w obsłudze klientów z jednej branży. Jeśli znajdziemy takie, które już miało do czynienia z naszą gałęzią działalności, możemy liczyć na to, że konsultanci dużo szybciej przejdą szkolenie i rozpoczną pracę.
Cenną wskazówką są także bazy danych, jakimi dysponuje centrum (w przypadku, jeśli nie dostarczamy ich sami). Im bardziej są one sprecyzowane, tym większe jest prawdopodobieństwo skutecznej sprzedaży.
Przed podjęciem decyzji o wyborze call center, dobrze jest zorientować się, jak wygląda proces rekrutacji i jak długo trwa przeszkolenie nowego pracownika. Przygotowanie do pracy wymaga czasu i nie da się go skrócić do jednego dnia.
Cennych informacji na temat call center może nam dostarczyć sama umowa. Warto sprawdzić:
– czy pozwala ona na modyfikację zamówionych usług,
– czy rozliczane są godziny przepracowane przez konsultantów, czy jedynie zamknięte sprzedaże,
– czy istnieje możliwość kontrolowania świadczonych usług,
– czy można rozwiązać umowę w przypadku niezadowalających wyników?
Ważne są także wszelkie dodatkowe opłaty, jak np. za wysyłkę raportów, czy kupno dodatkowych baz danych.
Decydując się na współpracę z zewnętrznym call center, warto wybrać firmę, która posiada odpowiednie doświadczenie, oferuje szeroki zakres usług i elastyczny model rozliczeń. Przykładem jest https://ccig.pl/, jedno z największych call center Europy Środkowo – Wschodniej, obsługujące 7 kanałów komunikacji i działające 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.