Wizytówka – jak zaprojektować idealną i co powinno się na niej znaleźć?

Prawdą jest, że dzięki postępowi technologicznemu obecnie duża część interakcji z klientami, firmami, partnerami itp. odbywa się za pośrednictwem sieci społecznościowych i ogólnie Internetu. Nie powinniśmy jednak lekceważyć przydatności wizytówek, ponieważ pomimo faktu, że postęp naukowy i technologiczny wydaje się czynić je prehistorycznymi i przestarzałymi, karty te są nadal podstawowym i niezbędnym elementem, jeśli chodzi o zaprezentowanie się innym i pokazanie, kim jesteśmy.

W końcu bezpośrednie interakcje społeczne (te tradycyjne) nigdy nie znikną, a wizytówka to okazja do generowania kontaktów i klientów. Krótko mówiąc, są one doskonałym narzędziem, które możemy wykorzystać do rozpowszechnienia naszej marki lub firmy. W tym artykule wyjaśnimy, jak zaprojektować wizytówkę. 

Co powinno być na wizytówce?

Zanim zaczniemy projektować naszą wizytówkę, trzeba wstępnie zdefiniować, co powinna zawierać wizytówka. Zobaczmy więc, jakie są te elementy.

  • Logo – logo naszej firmy (jeśli je mamy), jest czymś, czego, nie może zabraknąć i musi znajdować się w widocznym miejscu wizytówki, w odpowiednim rozmiarze i dobrze widoczne. Dobrym miejscem do tego może być tył wizytówki, ewentualnie jeden z dwóch górnych rogów przodu lub jeden z boków.
  • Nazwa firmy – nazwa firmy to kolejny element, który musi znaleźć się na wizytówce, a idealne miejsce do jej umieszczenia znajduje się tuż pod logo. NIP na wizytówce także jest dobrym pomysłem. Wszystko to pomoże to również w budowaniu wizerunku firmy.
  • Imię i nazwisko – na wizytówce musi pojawić się również nasze imię i nazwisko, ponieważ jest to niezbędne, aby ktoś, kto chce się z nami skontaktować, wiedział, do kogo będzie musiał się zwrócić.
  • Pozycja w firmie – ważne jest, aby pokazać pozycję, jaką zajmujemy w firmie, aby klienci od razu to wiedzieli, gdy się z nami skontaktują.
  • Kontakt – informacje kontaktowe (numer telefonu, e-mail, link do sieci społecznościowych, czy adres) to kolejne dane na wizytówce, których, co logiczne, nie może zabraknąć na wizytówce.
  • Kod QR – kod QR to element, który jest coraz częściej używany, a jeśli go posiadasz, zdecydowanie powinieneś umieścić go na swojej wizytówce. Kod ten oferuje nam możliwość rozszerzenia informacji, których w przeciwnym razie nie moglibyśmy zaimplementować w samej wizytówce bez jej zbytniego nasycenia.

Jak zaprojektować wizytówkę?

Postępując zgodnie z tymi prostymi krokami, dotyczącymi tego, jak zrobić wizytówkę, otrzymasz wizytówkę, która będzie przedmiotem zazdrości w branży.

1. Wybierz kształt

Standardowa, przykładowa wizytówka ma rozmiar prostokąta, ponieważ najlepiej pasuje do przegródek zwykłego portfela lub kieszeni, w których zwykle przechowujemy oferowane nam wizytówki. Jednak w zależności od powagi, jaką chcemy nadać wizytówce, możemy nadać jej mniej, lub bardziej swobodny styl, wybierając inny kształt.

2. Wybierz rozmiar

Zgodnie z ogólną zasadą, wymiary wizytówek wynoszą zwykle około 85×53 mm, głównie dlatego, że są to wymiary, które mają zarówno dowody, jak i różne karty bankowe, co pozwala na przechowywanie ich bez żadnych problemów.

3. Dodaj tylko niezbędny tekst

Jeśli zastanawiasz się, jak powinna wyglądać wizytówka, ważne jest, aby informacje, które pokazujemy na naszej wizytówce, były niezbędne, ponieważ na tak małej przestrzeni, jaką jest mała wizytówka, jeśli chcemy, aby osoba, której ją dajemy, naprawdę ją przeczytała i nie była przytłoczona tak wieloma elementami w tak małych wymiarach, powinniśmy umieścić tylko to, co niezbędne, uważając, aby nie wchodzić w zbyt wiele szczegółów.

5. Wybierz typografię

Typografia wizytówki musi być przejrzysta i czytelna, ponieważ głównym celem jest, aby klient miał dostęp do wszystkich zawartych w niej informacji tak szybko i łatwo, jak to możliwe.

6. Rozważ specjalne wykończenia

Niebagatelnym sposobem na nadanie wizytówce odrobiny wyróżnienia, bez ryzyka bycia zbyt ekscentrycznym, jeśli chodzi o projekt, jest zastosowanie specjalnych wykończeń. Proste rzeczy, takie jak laminowanie wizytówki lub dodanie cienkiej warstwy lakieru (tzw. połysk UVI), który również ochroni wizytówkę przed zadrapaniami i zarysowaniami, to elementy, które pomogą nam nadać wizytówce dodatkową nutę elegancji. Sprawdź ofertę firmy https://uvopex.pl/ jeśli interesują Cię takowe wykończenia i chcesz zaprojektować profesjonalną i wyróżniającą się w branży wizytówkę. 

0 0 votes
Oceń wpis
Subscribe
Powiadom o
guest
Ze względu na spam wyłączona została możliwość wstawiania linków w komentarzach. Komentarze zawierające odnośniki będą kasowane.
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments