Samochód sportowy daje mnóstwo radości z jazdy, jeżeli lubimy branie udziału w wyścigach. Ponieważ auta te wykorzystywane są zazwyczaj na 100% swoich możliwości, warto kontrolować czy wszystkie układu działają prawidłowo.
W tym celu przydatne okażą się różne praktyczne akcesoria, które będą alarmować w razie przekroczenia granicznych temperatur pracy kluczowych podzespołów Mogą również na bieżąco informować o najistotniejszych parametrach „życiowych” silnika, skrzyni biegów, układu chłodzenia, smarowania i tak dalej. Na stronie https://mototeams.pl/ możemy znaleźć więcej informacji na temat tego, w jaki sposób zajmować się autem sportowym.
Wskaźnik temperatury i ciśnienia oleju
W cywilnym samochodzie zazwyczaj mamy do czynienia jedynie z lampką awaryjną, która zapala się w momencie gdy ciśnienie oleju spadnie do zbyt niskiej wartości. Często dokładnie tak samo reprezentowana jest zbyt wysoka temperatura silnika, a konkretnie płynu chłodzącego. Starsze auta posiadały specjalny wskaźnik, który pokazywał dokładną wartość, jednak obecnie producenci coraz częściej z niego rezygnują. Ma to swoje zalety, ponieważ nie rozprasza nadmiernie kierowcy, a jednocześnie w sytuacji awaryjnej zostanie on i tak powiadomiony o problemie. Więcej informacji na temat wygodnej jazdy autem w długie trasy znajdziemy na portalu Beautyride. Tymczasem w aucie wyścigowym, powinniśmy mieć zaprezentowany bieżący odczyt temperatury zarówno płynu chłodzącego jak i oleju, a także ciśnienie w układzie smarowania. Akcesoria pokazujące te parametry można bez problemu kupić w sieci, a ich podłączenie jest łatwe i proste.
Kontrola działania układu wtryskowego
Ponieważ silniki stosowane w autach sportowych są zazwyczaj wyżyłowane do granic swoich możliwości, bardzo ważna jest bieżąca kontrola sposobu podawania paliwa przez układ wtryskowy. Najważniejszymi wskazaniami jest czas wtrysku, czyli okres otwarcia wtryskiwaczy wyrażony w milisekundach, a także stosunek ilości powietrza do paliwa (ang. air/fuel ratio). Dzięki tym wskazaniom możliwe jest wykonywanie korekt sposobu zasilania silnika paliwem, by uzyskać jeszcze kilka dodatkowych koni mechanicznych mocy. To bardzo ważne zwłaszcza dla kierowców, którzy startują w zawodach takiego rodzaju, gdzie dopuszczone są identyczne modele aut, mające takie same silniki. W takiej sytuacji ten, kto lepiej wystroi układ paliwowy i uzyska dzięki temu minimalnie większą moc, będzie miał sporo większe szanse na wygraną. Nie znaczy to jednak, że tego typu wskaźniki znajdują zastosowanie jedynie w autach sportowych czy wyścigowych. Pojawiają się często również w ciężarówkach, gdzie pozwalają na uzyskanie mniejszego zużycia paliwa w trasie. Na https://trans-moto.pl/ można znaleźć więcej przydatnych informacji na temat branży transportowej.