W Polsce działa kilkadziesiąt towarzystw ubezpieczeniowych, z których większość oferuje polisy komunikacyjne OC. Szeroki wybór, silna konkurencja i duża liczba klientów powodują, że znalezienie najlepszej oferty dopasowanej do Twoich indywidualnych kryteriów może sprawiać niemałe trudności. Dowiedz się, jak ułatwić sobie poszukiwanie OC.
Oby jak najtaniej
Teoretycznie wszystko wydaje się łatwe i klarowne, ponieważ zakres OC jest wszędzie taki sam. Jako że określa go odpowiednia ustawa, firmy nie mogą zmieniać jego kształtu, w związku z czym pod względem ochrony polisy ubezpieczeniowe niczym się od siebie nie różnią bez względu na towarzystwo. Jakiegokolwiek by się nie wybrało, OC zawsze będzie działało w ten sam sposób: dzięki niemu po spowodowaniu szkód w ruchu drogowym sprawca nie płaci za ich likwidację z własnej kieszeni, lecz robi to za niego ubezpieczyciel.
Stąd wielu kierowców wyciąga wniosek, że przy wyborze obowiązkowej polisy komunikacyjnej liczy się wyłącznie cena. Skoro jego zakres nigdy się nie zmienia, to po co płacić więcej? Wystarczy znaleźć najtańszą ofertę. Przyjmując ten tok rozumowania za uprawniony, nie pozostaje nic innego jak tylko udać się do agenta ubezpieczeniowego lub w przeglądarce internetowej otworzyć kalkulator ubezpieczeń OC na najtaniejuagenta.pl i obliczyć składkę, a następnie zakupić najkorzystniejszą cenowo polisę.
Nie tylko cena
Szkopuł w ten, że przy wyborze OC liczy się nie tylko cena. Choć oczywiście odgrywa one najważniejszą rolę, to wielu kierowców interesują również inne kwestie. Tym, na co warto zwrócić uwagę, są z pewnością referencje od innych klientów. Zanim podpiszesz umowę, sprawdź opinie o Axa Direct, PZU, Warcie lub jakimkolwiek innym towarzystwie, z którym zamierzasz się związać. Jeżeli będą negatywne, być może to powód, żeby przemyśleć swoją decyzję.
Kupując OC, nie zaszkodzi dopytać o dodatkowe opcje. Być może dobranie minicasco w promocyjnej cenie albo doposażenie polisy w tańsze ubezpieczenie szyb przekona Cię, żeby zapłacić za nią nieco więcej, ale w zamian otrzymać szerszą ochronę? Ponadto zwróć uwagę na pojawiające się specjalne oferty, np. dla młodych czy bezpiecznie jeżdżących kierowców. Swoją drogą, ich obecność pokazuje, że rynek ubezpieczeń OC ulega widocznej, choć ciągle jeszcze powolnej segmentacji i specjalizacji.
Indywidualnie dopasowane polisy, orientacja na różne grupy klientów i wzbogacanie ofert o dodatkowe opcje powodują, że cena przestaje być jedynym czynnikiem uwzględnianym przez kierowców przy wyborze OC. Wydaje się to dobre dla całej branży, bo wymusza konkurowanie nie tylko kosztami, ale również jakością i umiejętnością zaspokojenia potrzeb określonego klienta.