Bardzo prosty, ale również bardzo skuteczny sposób na zarobek w Internecie, czyli marketing afiliacyjny. Chcesz dowiedzieć się, na czym on polega? Może poznać konkretne przykłady jego zastosowań? W takim razie zapraszamy do przeczytania tego artykułu. Może właśnie taki marketing znajdzie się na pierwszym miejscu w hierarchii Twojej strony?
1. Marketing afiliacyjny – co to jest?
2. Konkretne przykłady afiliacji
3. Dla kogo jest marketing afiliacyjny?
Marketing w ogólnym pojęciu jest szeroko rozumianym zagadnieniem. Ten w firmach stacjonarnych nieco różni się od tego w sklepach, czy na stronach internetowych. Świetnym tego przykładem jest marketing afiliacyjny, o którym sporo dowiesz sie na stronie Harbingers. Znajdziesz tam szereg różnych informacji, takich jak na przykład: co to jest kultura organizacyjna danego przedsiębiorstwa, na którą składa się szereg zagadnień, takich jak HR, miejsce pracy, komunikacja, zarządzanie wynikami, czy szkolenia i rozwój. Przejdźmy jednak do tematu dzisiejszego artykułu, czyli tego, czym jest marketing afiliacyjny.
Marketing afiliacyjny – co to jest?
Chcąc najprościej ubrać to w słowa, afiliacja jest etapem procesu lub procesem łączenia się podmiotu gospodarczego, inaczej jego wchodzenie w relację biznesową z inną osobą lub organizacją. Chodzi tutaj głównie o zarabianie na prowizjach z tytułu sprzedaży danego produktu, który został polecony przez daną osobę. Organizacja lub właśnie osoba wybiera konkretny produkt danej firmy, decyduje się go promować, a od każdej sprzedaży za sprawą promocji tej osoby lub organizacji otrzymuje niewielką prowizje. Przeważnie jest to kilka procent, czasem może być więcej. Wszystko zależy od indywidualnie ustalonych warunków współpracy. Taki sposób promocji produktu, jego reklamy jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla obu stron współpracy. Firma zyskuje na tym, że za niewielki odsetek od sprzedaży, niewielki budżet może sobie pozwolić na szerzenie świadomości wśród klientów, co przekłada się oczywiście na większą sprzedaż. Z kolei osoba lub organizacja polecająca przy niewielkim wkładzie często jedynie swojego czasu, zyskuje wynagrodzenie, oczywiście uzależnione od ilości sprzedanych produktów.
Konkretne przykłady afiliacji
Konkretnych przykładów marketingu afiliacyjnego jest sporo. Głównym będzie na pewno polecanie produktów przez twórców filmów wideo w serwisie Youtube. W danym filmie twórca przeznacza kilkadziesiąt sekund, czasem nawet minut na przedstawienie danego produktu, a także korzyści, jakie płyną z jego zakupu. Oczywiście odsyła także do miejsca, w którym jego widz może zakupić dany produkt z indywidualnym kodem. Dokładnie tak samo wygląda to na Instagramie, gdzie zamiast filmu jest wideorelacja, czy zwykła relacja lub zdjęcie produktu, jego opis, działanie, może wrażenia użytkownika z korzystania. Tam także znajduje się indywidualny kod, który należy wpisać podczas składania zamówienia. To oczywiście jedynie dwa z wielu konkretnych przykładów, które mogą uświadomić osoby o działaniu marketingu afiliacyjnego.
Dla kogo jest marketing afiliacyjny?
Prawdopodobnie już wywnioskowałeś to z poprzedniego akapitu, ale pozwól, że się powtórzymy. Marketing afiliacyjny stanowi doskonałe źródło dochodu dla twórców internetowych, takich jak blogerzy, vlogerzy, youtuberzy, czy influencerzy. Oczywiście działa to również w drugą stronę, marketing ten jest świetnym rozwiązaniem na niskobudżetową promocję i reklamę dla wielu firm i przedsiębiorstw oferujących różnego rodzaju produkty.