Założyłeś sklep internetowy i czekasz na tłumy klientów? Niestety, brutalnie to ujmując, samo się nie zrobi. Aby przyciągnąć ruch do sklepu internetowego, musisz zadać sobie nieco trudu. Wiąże się to ze zgłębieniem tajników marketingu internetowego. W artykule podamy Ci kilka wskazówek, jak zadziałać, aby osiągnąć sukces i zwiększyć ruch w sklepie internetowym.
Sposoby, by zwiększyć ruch w sklepie internetowym
Istnieją dość liczne sposoby na to, by zwiększyć ruch w sklepie internetowym. Warto je poznać, bo jeśli nie prowadzisz aktywnie działań marketingowych, klienci samoistnie do Ciebie nie trafią.
Podpowiemy Ci, jakie masz możliwości i wyjaśnimy, które z nich są szczególnie warte Twojej uwagi. Pochylimy się też nad rozróżnieniem, o co warto zadbać w pierwszej kolejności, a które działania możesz zostawić na później, gdy biznes lepiej się rozkręci.
- Jednym ze sposobów na sprowadzenie potencjalnych klientów do Twojego sklepu online są reklamy płatne: w wyszukiwarce, np. Google lub na platformach społecznościowych.
- Praca nad ruchem organicznym, czyli budowaniem naturalnego ruchu opartego o mechanizmy wyszukiwarki. Zajmuje się tym branża SEO.
- Aktywność w mediach społecznościowych – często połączona ze wspomnianymi już reklamami płatnymi.
- Od kilku lat marki masowo korzystają z możliwości, jaką daje promowanie swoich produktów i usług z pomocą internetowych influencerów.
- Jednym z pomysłów na podtrzymywanie ruchu może być interesujący newsletter.
- Strategia marketingowa oparta o atrakcyjne rabaty, promocje i wyprzedaże to także sposób na utrzymywanie ruchu.
- Korzystanie z możliwości, jaką dają duże marketplace (oraz ich wewnętrzne systemy reklamowe).
Poza wymienionymi istnieje jeszcze masa pomniejszych, często również korzystnych sposobów na uzyskanie lub podtrzymanie ruchu w Twoim e-commerce. Sprawdźmy jednak, jaka jest skuteczność wymienionych powyżej metod.
Od czego zacząć, by zwiększyć ruch w sklepie internetowym?
Zgodnie z planem teraz przejdziemy do wyjaśnienia, od czego zacząć, by zwiększyć ruch w sklepie internetowym. Z góry radzimy, by na samym początku prowadzenia swojego biznesu online, nie decydować się na współpracę z topowymi influencerami. Taki budżet możesz zainwestować dużo korzystniej.
- Po pierwsze, popracuj nad ruchem organicznym i skorzystaj z oferty SEO sklepu internetowego, jaką oferują sprawdzone agencje. SEO – w telegraficznym skrócie – polega na optymalizacji technicznej strony, dostosowaniu jej do internetowych wymogów oraz na wypełnianiu sklepu wartościową treścią.
Tak! Treść, która pojawia się w sklepie internetowym, nie może być przypadkowa. Dzięki zaplanowanym i precyzyjnie dopasowanym do SEO tekstom Twoja strona ma szansę pojawiać się wysoko w wyszukiwaniach w Google.
Aby tak się stało, fachowcy od pozycjonowania muszą dobrać pod Twoje potrzeby odpowiednie słowa kluczowe, które wyszukują użytkownicy sieci. W konsekwencji adres Twojego sklepu wyświetli się zainteresowanym klientom.
- Po drugie, możesz zdecydować się na reklamę sklepu w Google, które pomogą Ci w szybkim wyświetleniu się w odpowiednich miejscach i odpowiednim użytkownikom, których zainteresuje Twoja oferta.
Reklamy Google Ads tworzy się z użyciem specjalistycznych narzędzi, dzięki którym możliwe jest opracowanie strategii promocyjnej, realizowanie kampanii reklamowych i monitorowanie efektów.
- Po trzecie, równolegle z prowadzeniem działań pozycjonerskich, prac nad ruchem organicznym i tworzeniem kampanii płatnych, prowadź aktywnie profile w mediach społecznościowych.
Pozwoli Ci to na budowanie wizerunku marki oraz docieranie do nowych klientów także kanałami w social mediach, na przykład poprzez Instagram czy Facebook.
Ruch w sklepie internetowym to nie wszystko
Cały czas mówimy, że musisz zwiększyć ruch w sklepie internetowym. Racja, ale pamiętaj, że ruch to nie wszystko. Same wejścia użytkowników na stronę sklepu nie dają Ci zysku.
Poza ruchem ważna jest oczywiście czysta sprzedaż (która jednak nie istniałaby, gdyby nie ruch). Dlatego zadbaj o to, by strona była intuicyjna i by każdy mógł z łatwością zrobić u Ciebie zakupy.
Kontroluj szybkość ładowania strony i pamiętaj, że internauci są niecierpliwi. Zbyt długi czas oczekiwania na załadowanie danego adresu wiąże się z tym, że wiele osób zrezygnuje z zakupów.
Opracuj atrakcyjną strategię, w której pojawią się sezonowe rabaty lub promocje, które dodatkową przyciągną klientów właśnie do Twojego sklepu.
Życzymy powodzenia, satysfakcjonującego ruchu na stronie i coraz większej liczby finalizowanych transakcji w Twoim sklepie.