Jak wzbudzić zainteresowanie marką za pomocą opakowania?

Rynek zalewany jest tysiącem produktów, przez co coraz trudniej odróżnić się od konkurencji. Dodatkowo konsumenci są coraz bardziej odporni na marketingowe sztuczki, zatem problemem jest także dotarcie z odpowiednim komunikatem do odbiorców. Aby zapaść w pamięć konsumentom musimy zrobić na nich wrażenie, sprawić by pozytywnie odebrali produkt. Opakowanie produktu jest tym co widzi klient jako pierwsze a pierwsze wrażenie możemy zrobić tylko raz.

---REKLAMA ---

Wizerunek marki

Na decyzję zakupową klientów wpływa wiele czynników. Opakowanie produktu jest jednym z czynników, które mają znaczenie dla późniejszego wpływu na wizerunek marki, na to jak klienci ją postrzegają oraz w jaki sposób zapada im w pamięć. By wzbudzić zainteresowanie klientów należy niekiedy zaskoczyć odbiorcę, pokazać coś w zupełnie nowy sposób a kreatywne opakowania zaczynają być coraz powszechniej używane przez znane marki. Za przykład może posłużyć tu marka Coca-Cola, która w świątecznej kampanii wypuściła butelki z dźwiękowymi kapslami. Umożliwiały one nagranie wiadomości dla najbliższych. Budowanie wizerunku poprzez kreatywną kampanię to najlepszy sposób na wzbudzenie emocji a te na długo zapadają w pamięci konsumentów. Tożsamość marki zastała podkreślona tym bardziej, ponieważ Coca-Cola kojarzy nam się ze spotkaniami z przyjaciółmi i rodzinną atmosferą, co tym bardziej zostało to uwidocznione poprzez spersonalizowane opakowanie. Więcej inspirujących przykładów kreatywnych opakowań zastało opisanych w artykule: „5 kreatywnych opakowań, które wzbudziły zainteresowanie marką” (https://www.strategic-packaging.com/pl/5-kreatywnych-opakowan-ktore-wzbudzily-zainteresowanie-marka) na stronie firmy DS Smith.

Opakowania z logo

Większość opakowań kartonowych, które są dostępne na rynku, kojarzą nam się jedynie z jednokolorową barwą i dodanym logo. Jednak taki przekaz nie pozostaje w pamięci konsumentów i zostaje przez nich pominięte. Lecz w cale nie musi tak być. Tworząc własne opakowanie kartonowe może powstać stylowe i nowoczesne podejście, komunikujące odpowiedni wizerunek marki. Opakowania z logo należy odpowiednio ubarwić, dodając wzory czy kolory korzące się z marką. Można także nawiązać, do mody w danym kraju lub ogólnie mówiąc trendach na rynku. Dzięki temu powstanie ekskluzywne opakowanie kartonowe.

Warto zatem przemyśleć komunikat jaki przekazujemy klientom poprzez opakowanie i pamiętać, iż by wzbudzić zainteresowanie marką należy nie raz wyjść z szablonowego podejścia do projektu.

REKLAMA