Rynek zalewany jest tysiącem produktów, przez co coraz trudniej odróżnić się od konkurencji. Dodatkowo konsumenci są coraz bardziej odporni na marketingowe sztuczki, zatem problemem jest także dotarcie z odpowiednim komunikatem do odbiorców. Aby zapaść w pamięć konsumentom musimy zrobić na nich wrażenie, sprawić by pozytywnie odebrali produkt. Opakowanie produktu jest tym co widzi klient jako pierwsze a pierwsze wrażenie możemy zrobić tylko raz.
Wizerunek marki
Na decyzję zakupową klientów wpływa wiele czynników. Opakowanie produktu jest jednym z czynników, które mają znaczenie dla późniejszego wpływu na wizerunek marki, na to jak klienci ją postrzegają oraz w jaki sposób zapada im w pamięć. By wzbudzić zainteresowanie klientów należy niekiedy zaskoczyć odbiorcę, pokazać coś w zupełnie nowy sposób a kreatywne opakowania zaczynają być coraz powszechniej używane przez znane marki. Za przykład może posłużyć tu marka Coca-Cola, która w świątecznej kampanii wypuściła butelki z dźwiękowymi kapslami. Umożliwiały one nagranie wiadomości dla najbliższych. Budowanie wizerunku poprzez kreatywną kampanię to najlepszy sposób na wzbudzenie emocji a te na długo zapadają w pamięci konsumentów. Tożsamość marki zastała podkreślona tym bardziej, ponieważ Coca-Cola kojarzy nam się ze spotkaniami z przyjaciółmi i rodzinną atmosferą, co tym bardziej zostało to uwidocznione poprzez spersonalizowane opakowanie. Więcej inspirujących przykładów kreatywnych opakowań zastało opisanych w artykule: „5 kreatywnych opakowań, które wzbudziły zainteresowanie marką” (https://www.strategic-packaging.com/pl/5-kreatywnych-opakowan-ktore-wzbudzily-zainteresowanie-marka) na stronie firmy DS Smith.
Opakowania z logo
Większość opakowań kartonowych, które są dostępne na rynku, kojarzą nam się jedynie z jednokolorową barwą i dodanym logo. Jednak taki przekaz nie pozostaje w pamięci konsumentów i zostaje przez nich pominięte. Lecz w cale nie musi tak być. Tworząc własne opakowanie kartonowe może powstać stylowe i nowoczesne podejście, komunikujące odpowiedni wizerunek marki. Opakowania z logo należy odpowiednio ubarwić, dodając wzory czy kolory korzące się z marką. Można także nawiązać, do mody w danym kraju lub ogólnie mówiąc trendach na rynku. Dzięki temu powstanie ekskluzywne opakowanie kartonowe.
Warto zatem przemyśleć komunikat jaki przekazujemy klientom poprzez opakowanie i pamiętać, iż by wzbudzić zainteresowanie marką należy nie raz wyjść z szablonowego podejścia do projektu.