Stworzenie marki pozytywnie kojarzonej i chętnie wybierane przez konsumentów nie musi być wyjątkowo trudne. Dzisiaj firmy coraz częściej korzystają w tym celu z programów lojalnościowych niosących ze sobą szereg korzyści.
Powracający klient jest w stanie wydać znacznie więcej pieniędzy. Co więcej, zwiększa się wówczas szansa, że pociągnie za sobą wielu nowych klientów, którzy będą zaciekawieni daną ofertą.
Aktualnie tworzenie lojalnej grupy klientów wspierane jest przez szereg działań. Oczywiście, podstawa to wysokiej jakości oferta oraz obsługa, a także konkurencyjne ceny, ale warto także wskazać, że często to jeszcze zbyt mało, aby mówić o sukcesie. Właśnie dlatego stosuje się dodatkowe rozwiązania jak Zencard – systemy wspierające tworzenie i prowadzenie programów lojalnościowych.
Czym są programy lojalnościowe?
Terminem programów lojalnościowych określa się szereg działań marketingowych o charakterze długofalowym, które nakierowane są na zdobycie nowych klientów oraz na utrzymanie tych stałych.
Najczęściej programy lojalnościowe polegają na gromadzeniu przez klienta punktów za wydane pieniądze na zakupy. Punkty te następnie mogą być wydane na różne nagrody czy zniżki. Klienci należący do programów lojalnościowych często otrzymują także dodatkowe bonusy, na przykład darmową wysyłkę, dłuższy termin zwrotu, dostęp do różnych wydarzeń.
Programy lojalnościowe zwiększają przywiązanie klientów do marki
Dzięki programom lojalnościowym firmy przede wszystkim są w stanie zwiększyć przywiązanie klientów do danej marki, co przekłada się na jeszcze większą efektywność związaną ze sprzedażą.
Klienci chętniej decydują się wtedy na zrobienie zakupów czy wybranie usług firmy, w której należą do programu lojalnościowego, ponieważ mogą wtedy otrzymać za to kolejne nagrody.
Dla firmy korzystanie z programów, także tych wspieranych przez Zencard, pozwala także na pozyskanie wartościowych informacji o klientach i dopasowanie do nich swojej oferty, a tym samym na czerpanie jeszcze większych zysków ze sprzedaży.