Co powinieneś wiedzieć o merchandisingu?

Merchandising opiera się odpowiedniej prezentacji produktu na sklepowej półce. Nadrzędnym celem jest nakłonienie klienta do sięgnięcia po produkt i zwiększenie sprzedaży. Każda strategia merchandisingu profesjonalnego jest dopasowana do specyfiki branży i potrzeb konkretnej grupy odbiorców. Co powinieneś o tym wiedzieć? Jak ulokowanie produktu może wpłynąć na decyzje konsumentów? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej.

--- REKLAMA ---

1. Co to jest merchandising?

2. Na co możesz liczyć zlecając merchandising profesjonalny firmie, która specjalizuje się w tym zakresie?

 3. Na co powinieneś zwrócić uwagę przy współpracy z agencją merchandisingu?

Co to jest merchandising?

Najprościej będzie zdefiniować to pojęcie jako dbałość o taką ekspozycję towarów, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży konkretnego towaru. Merchandising ma również wpłynąć na wzrost zainteresowania odbiorców w myśl zasady AIDA, czyli:

A – attention – czyli zwrócenie uwagi na produkt,

I – interest – zainteresowanie nim,

D – desire – wzbudzenie chęci posiadania go,

A – action – konkretne działanie, w omawianym przypadku – zakup. 

To wyjaśnia, dlaczego artykuły pierwszej potrzeby są z reguły lokowane na końcu sklepu. Jeśli np. klient chce zaopatrzeć się w produkty pierwszej potrzeby, z reguł musi pokonać dłuższą ścieżkę w ramach opracowanego kierunku ruchu. W międzyczasie jest kuszony innymi pułapkami lub np. słodyczami na wysokości kas.

Na co możesz liczyć zlecając merchandising profesjonalny firmie, która specjalizuje się w tym zakresie?

Gwarancja wdrożenia opracowanych standardów jest dokumentowana fotograficznie, a oto działania, które to poprzedzają:

– opracowanie szczegółowej strategii ulokowania produktu,

– sporządzanie raportów z wykonanej pracy,

– bieżąca kontrola terminów przydatności towarów,

– wyposażenie sklepu w materiały POS i zamontowanie ich w miejscu sprzedaży

Na co powinieneś zwrócić uwagę przy współpracy z agencją merchandisingu?

Duże zapotrzebowanie na wykonywanie usług związanych z prawidłową ekspozycją produktów generują zalew firm świadczących usługi merchandisingu profesjonalnego. Czym się kierować podczas porównywania ofert?

– zwróć uwagę, czy jest to firma o ogólnopolskiej strukturze, która posiada również merchandiserów mobilnych, którzy w razie potrzeby są w stanie szybko zareagować, naprawić materiały POS itp.,

– doświadczenie w realizacji większych przedsięwzięć – dzięki temu zyskujesz gwarancję solidnie wykonanej usługi. Portfolio znanych marek to najlepsza rekomendacja.

 

Jeśli już wiesz, jakimi wytycznymi się kierować – wówczas wybór najlepszego partnera do długofalowej współpracy powinien przebiec bez trudu.

REKLAMA
REKLAMA
0 0 votes
Oceń wpis
Subscribe
Powiadom o
guest
Ze względu na spam wyłączona została możliwość wstawiania linków w komentarzach. Komentarze zawierające odnośniki będą kasowane.
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments