Broszury reklamowe odgrywają ogromną rolę w marketingu i promocji. Mimo że coraz częściej firmy do reklamy wykorzystują internet i social media to papierowe rozwiązania nadal cieszą się dużą popularnością. Mają wiele zalet, dlatego warto skorzystać z tego rozwiązania. Czym powinna wyróżniać się dobra broszura? Na co zwracać uwagę przy jej wydruku?
Broszura reklamowa – co to jest?
Broszura reklamowa to jedna z analogowych metod promocji i reklamy. Ma zazwyczaj formę składanej ulotki, składającej się z kilkunastu lub kilkudziesięciu stron. Pełni funkcję informacyjną oraz reklamową, a jej celem jest informowanie potencjalnych klientów o ofercie firmy, zachęcanie do zakupu. Materiały reklamowe bardzo często rozdawane są podczas eventów, można je znaleźć w sklepach, na ekspozycjach, przy wejściu do biur, a także w skrzynkach pocztowych. Aby broszura spełniała swoje zadanie, musi być odpowiednio zaprojektowana. W broszurze ważne są takie elementy jak:
- Treść – musi zawierać szczegółowy opis proponowanych usług lub produktów, a także informacje o firmie, jej historii czy założycielach. Treść powinna w czytelny sposób pokazywać korzyści reklamowych produktów i usług. Język powinien być dostosowany do odbiorcy, jego wieku, zawodu czy preferencji.
- Zdjęcia – są bardzo ważne, ponieważ przyciągają wzrok, zachęcają do zapoznania się z ofertą.
- CTA, czyli call to action – to zastosowanie słów, które mają zachęcić przyszłego klienta do zakupu lub nawiązania kontaktu z firmą.
Jakie korzyści przynosi broszura?
Broszury reklamowe mogą przynieść dużo korzyści, są świetnym uzupełnieniem reklamy internetowej. Warto skorzystać z tej formy, ponieważ jest łatwo dostępna, broszury można przekazać osobom, które na co dzień nie korzystają z internetu i mediów społecznościowych https://coloursfactory.pl/broszura-reklamowa-jak-ja-zaprojektowac-i-wydrukowac/. Inne zalety tego rozwiązania to:
- Możliwość szybkiego dotarcia do określonej grupy klientów;
- Możliwość zaprezentowania oferty firmy w sposób czytelny i jasny;
- Możliwość zapoznania się z produktami czy proponowanymi usługami w dowolnym czasie, dogodnym dla klienta;
- Szansa na uzyskanie szczegółowych informacji o produkcie czy usłudze,
- Utrwalenie marki w pamięci;
- Okazja na wyróżnienie się na tle innych, podobnych firm.
Broszura reklamowa – jak powinna wyglądać?
Jest kilka elementów, które należy uwzględnić, projektując broszurę reklamową. Prawidłowa skonstruowana broszura może przynieść duże korzyści i sprawić, że wzrośnie zainteresowanie firmą. Należy zwrócić uwagę na:
- Cel broszury – przed zamówieniem broszury należy zastanowić się, do czego ma służyć. Czy ma reklamować produkty lub usługi, a może zachęcać do kontaktu?
- Logo i nazwa firmy – dane firmy powinny być umieszczone w widocznym miejscu, dzięki temu klient od razu będzie wiedział, czego dotyczy dany materiał reklamowy.
- Treść – broszura, w przeciwieństwie do ulotki, może zawierać więcej informacji. Ważne jednak, aby skupić się tylko na konkretnych wiadomościach, podkreślać sukcesy. Przekaz powinien być jasny i konkretny.
- Estetyka broszury – to bardzo ważny element, ponieważ pierwszy wrażenie wpływa na to, czy broszura zostanie przeczytana. Broszury mają zazwyczaj format A4 lub A5, który jest wygodny i dobrze leży w rękach. Kolorystyka powinna być atrakcyjna, musi pasować do stylu marki. Ważne są również wysokiej jakości zdjęcia oraz materiały graficzne, które przyciągną wzrok potencjalnych klientów. Warto pamiętać, aby broszura stanowiła spójną całość z innymi elementami promocyjnymi tj. wizytówki czy papier firmowy. Najczęściej wybierane są dwa rodzaje broszur tzn. szyte i spiralowane.
- Oryginalny projekt – broszura powinna odróżniać się do innych, dlatego w czasie projektowania warto wykazać się wyobraźnią i kreatywnością. Ważny jest niepowtarzalny styl, który sprawi, że więcej osób sięgnie po tę formę reklamy.
Druk broszur najlepiej zlecić specjalistom, którzy podpowiedzą, jaki format, rodzaj papieru czy układ wydruku będzie optymalny najlepszy. Dzięki temu powstanie reklama, która na pewno wpłynie na sukces każdej firmy.