Dlaczego reklama outdoorowa jest tak ważna? Czemu zewnętrzne tablice reklamowe zawdzięczają swoją popularność? Czy to najwyższy czas, żeby Twoja firma również zainwestowała w nośnik reklamy zewnętrznej?
Tablice reklamowe, szyldy, bilboardy, banery – to wszystko nośniki reklamy zewnętrznej, która odgrywa istotną rolę w procesie komunikacji przedsiębiorstwa/organizacji z otoczeniem. Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań dotyczących popularności tablic reklamowych postaramy się udzielić w dzisiejszym artykule, który w całości został poświęcony nośnikom reklamy outdoorowej.
Reklama zewnętrzna – komunikacja z otoczeniem
Reklama zewnętrzna odgrywa istotną rolę w procesie komunikacji przedsiębiorstwa/organizacji z otoczeniem. Po pierwsze, stanowi jasną informację dotyczącą miejsca prowadzonej działalności, po drugie komunikuje otoczeniu przedmiot tej działalności, często zawierając także informacje dotyczące warunków prowadzonej działalności, takich jak: godziny otwarcia, ceny, sposób prowadzenia rozliczeń czy promocji na start. Zależnie od miejsca zamieszczenia nośnik reklamowy może również pełnić rolę:
- drogowskazu naprowadzającego potencjalnych klientów na miejsce prowadzenia działalności,
- przekaźnika treści marketingowych dotyczących promocji oraz ofert specjalnych,
- wizytówki świadczącej o jakości oferowanych produktów/usług.
Nośniki reklamy outdoorowej – tradycyjne vs. nowoczesne
Przedsiębiorcy decydujący się na reklamę zewnętrzną mają do wyboru szeroki wachlarz nośników przekazu reklamowego – od tradycyjnych jednoprzestrzennych tablic reklamowych i billboardów, po przestrzenne kasetony reklamowe oraz reklamy podświetlane. W ofercie agencji reklamowych nie brakuje również nowoczesnych reklam digitalizowanych, a więc możliwości wyświetlania spotów promocyjnych na ogromnych ekranach LCD zlokalizowanych w centrach miast.
Wydawać by się mogło, że dostępne za sprawą rozwoju technologicznego nowoczesne nośniki reklamy szybko wyprą z rynku tradycyjne tablice i szyldy reklamowe. Tymczasem praktyka pokazuje, że reklamodawcy wciąż chętnie decydują się na reklamę zewnętrzną w jej najprostszej postaci. Dlaczego?
Za przykład posłuży nam Warszawa. Ulice miasta każdego dnia przemierzają tysiące potencjalnych klientów, którzy chcąc nie chcąc przyswajają napotykane na swojej drodze treści reklamowe. Im więcej mają z nimi kontaktu, tym lepiej je zapamiętują. Aby zapewnić potencjalnym klientom częsty kontakt z naszym przekazem reklamowym musimy zamieścić reklamę w wielu miejscach. To z kolei wiąże się z kosztami, które w przypadku reklam digitalizowanych są horrendalnie wysokie. Zdecydowanie tańsze okazują się więc bilbordy, banery oraz reklamy wielkopowierzchniowe na budynkach. Koszt ich wydruku jest stosunkowo przystępny, a jedynym prawdziwym kosztem, z jakim musi się liczyć reklamodawca jest wynajem powierzchni reklamowej, chyba że dysponuje własnymi tablicami reklamowymi rozlokowanymi w różnych miejscach miasta.
Dodatkowym atutem tablic reklamowych jest ich stałość. Raz zamieszczona na ich reklama będzie tam przez okres na jaki wydzierżawimy powierzchnię reklamową.