Obserwacja rynku pokazuje, że wyraźnie w Polakach rośnie potrzeba samodzielności. Mimo że praca zabiera nam mnóstwo czasu, lubimy sami wybierać produkty żywieniowe i gotować potrawy, dzięki czemu mamy pełną kontrolę nad tym, co leży na naszym talerzu. Ale ten trend nie dotyczy jedynie kulinariów.
Artykuł powstał we współpracy ze sklepem internetowym Rowerzysta.pl
Coraz więcej osób kupuje maszyny do szycia i projektuje własne ubrania, tworzy elementy wystroju wnętrz (lampy, nowe obicia mebli itp.), wreszcie rośnie liczba tych, którzy twórczo tuningują swoje pojazdy, w tym auta i rowery. Skąd ta zmiana?
Rowery Univega – dlaczego tak często wybierają je polscy druciarze?
Zacznijmy od tego, że zwiększa się liczba Polaków poruszających się na tradycyjnych jednośladach. To zdecydowanie efekt coraz większej troski o środowisko naturalne i własne zdrowie, a przy okazji świetne rozwiązanie, gdy trzeba przebić się przez zatłoczone miasto. Jednocześnie zwiększa się potrzeba unikalności, oryginalności. Nie lubimy być „tacy jak inni”, więc szukamy sposobu, by wyróżnić się spośród tłumu. Rynek odpowiada na to zapotrzebowanie, dostarczając zróżnicowanego asortymentu, jednak rzadko kiedy możemy kupić coś, co do czego możemy mieć pewność, że nie będzie go miał nasz sąsiad czy kolega z pracy.
Uczynienie swojego roweru wyjątkowym to więc jedna z motywacji rowerowych druciarzy. Dla innych to po prostu pasja: codzienne „grzebanie” przy rowerze, wymiana jego elementów i kosmetyczne zabiegi to sposób na twórcze spędzanie wolnego czasu. Sporą grupę tuningowców zajmują ci, którzy są przekonani, że rower „z wystawy”, który ma służyć każdemu, w rzeczywistości nie nadaje się dla nikogo i dlatego dostosowują go do swoich potrzeb estetycznych i praktycznych.
Niezależnie od motywacji, jaką kierują się polscy druciarze rowerowi, efekty ich prac bywają naprawdę ciekawe. Jak przekonują osoby o tym hobby, nauczyć się tego może każdy, a warsztat druciarza nie wymaga wcale wielkiej przestrzeni – wystarczy trochę czasu, zaangażowania, dobrych chęci i oczywiście… rower. Najważniejsze to posiadać model wyposażony w solidną i dobrze ukształtowaną ramę. Świetnym wyborem będą więc np. popularne rowery Univega, których ramy są wysoko cenione przez rowerzystów. Reszta podzespołów, choć również jest tutaj na dobrym poziomie, nie ma większego znaczenia, bo prawdziwy druciarz nie pozostawi nic poza oryginalną ramą. Takie rowery zamówimy choćby pod tym adresem: http://www.rowerzysta.pl/rowery_univega.html.
By zachęcić do tuningowania własnych jednośladów, przedstawiamy pięć patentów, które każdy może wykorzystać w swoim rowerze.
1 Tuning lamp
Lampy rowerowe są coraz rzadziej montowane w salonowych modelach, ponieważ większość użytkowników woli wybrać je samodzielnie. Rowery Univega pozostawiają rowerzyście pełną dowolność montażu lamp. Cały zabieg jest niezwykle prosty i w najgorszy razie oznacza konieczność przykręcenia jednej lub dwóch śrubek. Ta łatwość ma jednak na ogół wysoką cenę, nie liczoną w pieniądzach, ale komforcie użytkowania: lampy nie są połączone, każda posiada odrębny włącznik, których włączenie wymaga czasem zejścia z roweru.
Dlatego jednym z podstawowych zabiegów tuningowych jest wyprowadzenia kabli na zewnątrz i podłączenie je do przełącznika (lub kilku przełączników) umieszczonych pod ręcznym hamulcem lub innym, łatwo dostępnym miejscu. Należy jednak pamiętać, by dobrze zaizolować druciki i przymocować je tak, by nie wisiały i nie rzucały się w oczy.
2 Felgi z kartonu
To raczej rozwiązanie tymczasowe, ale warto o nim pamiętać. By je wykonać potrzebujemy prostokątnych kawałków grubego papieru (np. z bloku technicznego) o długości szprych. By zabezpieczyć je przed działaniem wody, impregnujemy je farbą olejno-ftalową i malujemy według uznania, a na koniec montujemy na co dziesiątej szprysze.
3 Wymiana przerzutek
Jeśli kupiliśmy tani rower, na pewno został wyposażony w tanie przerzutki, które szybko dadzą się we znaki. Od niskojakościowych przerzutek lepsze będą nawet używane dobrych marek jak Shimano czy SRAM. Tuning przerzutek to żadna filozofia i wykonać go może każdy.
4 Odchudzanie roweru
Rama to z reguły najcięższa część roweru, ale wymieniając niektóre z pozostałych podzespołów, możemy naprawdę odczuwalnie odchudzić naszego jednośladu. Które elementy warto uwzględnić w diecie rowerowej?
– dętki i opony,
– obręcze,
– szprychy,
– gripy,
– podkładka pod mostek rowerowy,
– zacisk sztycy.
Ich ogólna masa to nawet ponad kilogram, więc warto zwrócić uwagę, w co wyposażony jest nasz rower.
5 Rower-świetlik
Jeśli chcemy być widoczni nocą na drodze, a jednocześnie wyróżnić swój rower, pomalujmy go farbą fluorescencyjną. Możemy wykorzystać farbę w sprayu, dzięki czemu cały zabieg zajmie o wiele mniej czasu i unikniemy smug po pędzlu, które byłyby widoczne w świetle.