Tworzenie projektu wystawy sklepowej przypomina tworzenie treści internetowych. Jeśli napiszesz formalny post na blogu pełen stereotypów, nie spodoba się on Twoim odbiorcom. Podobnie, jeśli umieścisz na wystawie standardowy manekin ubrany w strój sezonowy, nie przekona nikogo do robienia zakupów w Twoim sklepie.
Aby zaangażować publiczność, musisz wyróżniać się z tłumu, ale jaki jest najlepszy sposób, aby to zrobić?
Projektowanie wystaw sklepowych – klucz do sukcesu
Skutecznym sposobem wyróżnienia marki jest opowiadanie historii. Choć jest to modne od dawna hasło reklamowe, opowiadanie historii jest umiejętnością ponadczasową. To najlepszy sposób na:
- przyciągnięcie uwagi ludzi,
- umieszczenie informacji w ich pamięci,
- nawiązanie bliskich, osobistych więzi z klientem.
Ludzie są tak zaprogramowani, że zwracają swoją niepodzielną uwagę na świetną historię – to się nigdy nie zmieni. Właśnie z tego powodu profesjonalistki w temacie projektowania witryn sklepowych, takie jak te z https://www.windowstories.com.pl/oferta wiedzą, że aby uzyskać zamierzony efekt muszą swoimi wystawami opowiadać jedne z najbardziej urzekających historii w sprzedaży detalicznej. Wykorzystując opowiadanie historii, które może wciągnąć ludzi w narrację i wywołać ciepłe uczucia i emocje, które kojarzą się z daną marką, zachęcając ich nie tylko do odwiedzenia sklepu, ale także do zakupu produktów.
Projektowanie wystaw sklepowych – gotowe inspiracje
Bądź odświeżająco oryginalny! W świecie, w którym niezliczone marki walczą o ograniczoną uwagę, jedynym sposobem na przyciągnięcie uwagi ludzi jest oryginalność. Oczywiście łatwiej to powiedzieć niż zrobić. W handlu detalicznym, szczególnie w okresie świątecznym, może być kuszące, aby przejść do najnowszego trendu marketingowego, na który wszyscy konkurenci już się zdecydowali. Skoro wszyscy inni wdrażają tę najnowszą wskazówkę lub sztuczkę, musi ona działać, prawda? Aby jednak oczarować przechodniów, musisz oprzeć się tej potrzebie.
Kopie odpychają uwagę. Chodzi o projektowanie wystaw sklepowych, które pobudza kreatywność przechodnia, jak:
- ruchome elementy,
- minimalistyczne ozdoby,
- jaskrawe kolory,
- nieoczywiste połączenia.
Zamiast wystawiać swoje najlepiej sprzedające się produkty w standardowym stylu, sprytnie wyeksponuj tylko jeden ze swoich produktów, dopasowując go do aktualnych trendów czy sezonowości wystawy. Albo też, dzięki nieoczekiwanemu podejściu do popularnego motywu, możesz z łatwością odwołać się do osób, które są np. zmęczone widokiem zielonych choinek na każdym oknie (okres świąteczny), tworząc ozdobne drzewko bożonarodzeniowe z asortymentu, jaki posiadasz w sklepie.