Networking w poszukiwaniu pracy: Jak korzystać z kontaktów

Networking zwykle polega na poznawaniu nowych ludzi, którzy mają ten sam zawód, branżę lub zainteresowania. Networking obejmuje wymianę pomysłów i informacji między tymi osobami.

Networking to proces nawiązywania kontaktów i budowania relacji. Te powiązania mogą zapewnić porady i kontakty, które pomogą w podejmowaniu świadomych decyzji zawodowych. Networking może nawet pomóc w znalezieniu nieogłoszonej pracy/stażu. Może odbywać się w grupie lub osobiście.

Niezwiązane z sieciami komputerowymi, sieci profesjonalne są często tworzone w nieformalnym otoczeniu. Na przykład networking może mieć miejsce podczas wydarzeń, w biurze lub za pośrednictwem stowarzyszeń branżowych. Można to jednak zrobić również formalnie, kontaktując się z konkretnymi osobami, które chcesz poznać, za pośrednictwem poczty elektronicznej, LinkedIn lub w inny sposób.

Znalezienie pracy może być długim i niewygodnym procesem. Ale dzięki usłudze Jooble proces wyszukiwania stanie się tak wygodny, jak to tylko możliwe. Tutaj możesz stworzyć i wypełnić swoje CV, użyć kryteriów wyszukiwania, aby zawęzić oferty pracy, które będą Ci odpowiadać, skontaktować się z pracodawcą i wysłać swoje CV. Możesz również skorzystać z wyszukiwania po tagach, lub po mieście, co pozwoli Ci łatwo znaleźć https://pl.jooble.org/praca/Widawa-Łódzkie. Skorzystaj z Jooble i przekonaj się, że szukanie pracy nie jest takie trudne.

Co znaczy Networking?

Jeśli chcesz czerpać korzyści z tworzenia sieci, ważne jest, aby wiedzieć, czym jest, a czym nie jest. Po pierwsze, networking nie ma nic wspólnego z sieciami komputerowymi. W rzeczywistości rodzajem networkingu, o którym mówimy, jest poznawanie nowych ludzi. Jednak tym, co odróżnia networking od przypadkowego spotkania z nową osobą na imprezie, jest twoja intencja.

Networking często odbywa się w środowisku biznesowym. Może to być w biurze lub w czasie happy hour. Networking może również odbywać się na wydarzeniu specjalnie zaprojektowanym do networkingu. Ostatecznie celem jest, aby profesjonaliści łączyli się i pomagali sobie nawzajem w rozwoju kariery.

Networking może odbywać się z twoimi współpracownikami zarówno w twoim zespole, jak i poza nim. Networking może się również zdarzyć ze starymi przyjaciółmi lub zupełnie nieznajomymi. W rzeczywistości chodzi o intencję wspierania własnego (i innych) rozwoju kariery.

Powody, dla których networking jest ważny dla Twojej kariery 

Nie można zaprzeczyć, że poznawanie nowych ludzi może być niewygodne. Jeśli jednak potrafisz stawić czoła swoim lękom, będziesz zdumiony połączeniami, jakie możesz nawiązać ze współpracownikami, starymi przyjaciółmi, a nawet nieznajomymi. Oto 4 powody, dla których networking jest ważny dla Twojej kariery: 

  • Promuje dobre samopoczucie społeczne;
  • Prowadzi do wymiany pomysłów;
  • Pomaga poznawać ludzi na wszystkich poziomach zawodowych;
  • Zwiększa pewność siebie.

Wskazówki dotyczące Networking

Oto kilka wskazówek, jak nawiązywać i utrzymywać kontakty.

  • Weź udział w wydarzeniach offline. Lepiej, jeśli wydarzenia są związane z działalnością zawodową. Wiele wydarzeń offline przewiduje czas na obiad lub przerwę na kawę, aby uczestnicy mogli się poznać i komunikować;
  • Ważne jest, aby zabrać ze sobą wizytówki lub być przygotowanym na udostępnianie kontaktów;
  • Bądź aktywny w Internecie. Musisz być aktywny w mediach społecznościowych, aby być widocznym dla znajomych. Możesz pisać własne posty lub zostawiać komentarze pod postami innych osób;
  • Komunikuj się z ekspertami z odpowiedniej dziedziny. Musisz skupić się na ludziach, którzy pracują w podobnej dziedzinie. To poszerzy Twoje możliwości zawodowe.
  • Pozostajemy w kontakcie. Nie ma nic gorszego niż rozmowa z osobą, a potem nic więcej o niej nie słychać. Musisz być w kontakcie ze swoimi kontaktami zawodowymi: pisać wiadomości, umawiać się na spotkania i rozmowy, zostawiać komentarze pod postami;
  • W zamian zaoferuj pomoc. Postaraj się, aby komunikacja była korzystna dla obu stron. Jeśli wykonałeś usługę, w zamian musisz zaoferować swoją pomoc. Ważne jest, aby pomagać, nawet jeśli jeszcze nie otrzymałeś pomocy. Przyda się to w przyszłości;
  • Wyrazić wdzięczność. Osoby z Twojej listy kontaktów nie są Ci nic winne. Ale jeśli ktoś ci pomógł, ważne jest, aby podziękować tej osobie. Lepiej, jeśli wdzięczność jest w jakiś sposób związana z zawodem. Nawet niewielka przysługa w zamian pokaże osobie, że doceniasz jej wysiłki;
  • Rozpowszechniaj wiedzę. Dziel się doświadczeniami z osobami, które są na początku swojej kariery. Każdy od czegoś zaczyna, a odrobina porady lub wiedzy może wiele zdziałać. Dzięki temu ludzie wyrobią sobie o Tobie pozytywne wrażenie i będą mogli wydać rekomendację, jeśli nadarzy się okazja;
  • Znaczenie. Zawody się zmieniają, niektóre umierają. Umiejętności, doświadczenie i zdolności szybko stają się przestarzałe. Ważne jest, aby stale uczyć się nowych rzeczy, być na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami w dziedzinie zawodowej. Otrzymane informacje należy udostępnić swoim kontaktom.

Podsumowanie

Networking pomaga budować i utrzymywać relacje z profesjonalistami z dziedziny zawodowej. Takie relacje są potrzebne, aby zdobywać wiedzę, wspinać się po szczeblach kariery i zrozumieć, jakie umiejętności warto rozwijać.

0 0 votes
Oceń wpis
Subscribe
Powiadom o
guest
Ze względu na spam wyłączona została możliwość wstawiania linków w komentarzach. Komentarze zawierające odnośniki będą kasowane.
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments