Według badań, ponad 50 procent ankietowanych uczniów szkół podstawowych pragnie zostać sławnym youtuberem czy youtuberką bądź mieć popularne konto na Instagramie lub Tik Toku. Jak to zrobić? Niektórzy znaleźli odpowiedź na to pytanie.
Co to jest ten Instagram?
Instagram to amerykański serwis społecznościowy do udostępniania zdjęć i filmów stworzony przez Kevina Systroma i Mike’a Kriegera. W kwietniu 2012 r. Facebook nabył usługę za około 1 mld USD. Instagram to świetne miejsce do prowadzenia działań marketingowych – promocji ubrań, książek oraz… budowania marki osobistej. Pamiętaj, że im więcej osób będzie cię obserwować, tym więcej ofert płatnej współpracy możesz dostać. Jak więc zacząć zarabiać?
Jak zdobyć popularność na Instagramie, czyli w mediach społecznościowych…?
Każdy, kto chce monetyzować swoją obecność w serwisach społecznościowych, wie, że nie obędzie się bez pojęcia „followers instagram„. Im więcej prawdziwych osób będzie obserwować twój profil i aktywnie reagować na twoje zdjęcia, tym częściej możesz mówić o tym, że jesteś twórcą popularnym. By zdobyć followersów, stwórz odpowiednią strategię profilu. O czym będziesz pisać na swoim profilu, w jaki sposób zaplanujesz harmonogram publikacji oraz czas, w jakim chcesz osiągnąć wyznaczone cele jest podstawową pracą, którą powinieneś wykonać. Ważne jest także zdjęcie profilowe oraz odpowiednio prowadzone insta stories.
… i dotrzeć do potencjalnych klientów dzięki publikacji postów?
Jeśli prowadzisz firmę, grzechem jest nie korzystać z możliwości dotarcia do innych użytkowników niż masz obecnie. Na Instagramie możesz założyć sklep ze swoimi produktami. Spróbuj oznaczać swoje, stosując popularne hashtagi, czyli słowa, które pozwolą znaleźć twoją ofertę zainteresowanym ludziom i zdobyć nowych followersów. Dyskutuj i komentuj inne zdjęcia, by zdobyć obserwujących i zaangażowanych followersów. Pamiętaj, że nie możesz mieć wszystkich, a sukcesem będzie dotarcie do grupy docelowej.
Algorytm instagrama i likes for instagram
W sieci spotkasz się zapewne z pojęciami „algorytm instagrama” oraz „likes for instagram„. Pierwsze określa działania serwisu Instagram, który każdemu użytkownikowi prezentuje treści, jakie powinny odpowiadać jego zainteresowaniom. Jeśli się mu spodobają bądź zainteresuje się tematyką zdjęcia, może (ale nie musi) zacząć obserwować profil bądź dać lajka, czyli polubić twoją aktywność. Im więcej lajków tym większe prawdopodobieństwo, że algorytm będzie promować właśnie ciebie. Instagram pozwala monetyzować działania w serwisie, jednak musisz to robić z głową. Jeśli nie wiesz lub nie masz pomysłu – zleć to odpowiedniej firmie, która pomoże ci zwiększyć liczbę obserwujących oraz zabłysnąć w innych sieciach społecznościowych.