Kiedy zaczynamy prowadzić własny biznes, czeka na nas sporo wyzwań. Dlatego warto sięgać po rozwiązania umożliwiające nam uproszczenie różnych procedur.
Jednym ze sposobów zagwarantowania sobie wsparcia na początku biznesowej kariery jest franczyza. Żabka to najpopularniejsza w Polsce sieć franczyzowa, która jednocześnie oferuje swoim franczyzobiorcom atrakcyjne warunki współpracy. Czy franczyza to dobry pomysł na własny biznes? Postaramy się znaleźć odpowiedź na to pytanie.
Stabilna praca? Żabka daje taką możliwość
Pandemia koronawirusa, która zaczęła się w 2020 roku i trwa nadal w 2021, mocno wpłynęła na niemal każdy rynek, w tym rynek handlu detalicznego. Rozmaite ograniczenia dotknęły zarówno wielkopowierzchniowe sklepy, jak i lokalne, osiedlowe interesy. Jednocześnie niektórzy ludzie, którzy w kryzysowej sytuacji stracili pracę, zaczęli zastanawiać się nad rozpoczęciem własnej działalności gospodarczej.
Pandemia nie jest jednak sprzyjającą okolicznością do rozpoczęcia biznesu – chyba że wybierzemy sprawdzoną markę, której pozycja nie została zagrożona. Taką okazała się franczyza Żabka. Sieć osiedlowych sklepów według badań zna 97% polskich konsumentów. Jednocześnie sieć ogłosiła, że ubiegły rok oznaczał dla niej rozrost, więc chcąc założyć własny biznes, możemy spodziewać się sukcesu, dołączając do tej sieci.
Własna Żabka – praca marzeń?
Franczyza Żabka działa jako sieć sklepów, których prowadzący ją przedsiębiorcy (franczyzobiorcy) działają w pewnej autonomii, jednak globalne działania (promocje, marketing, rozwój oferty, logistyka) inicjowane są przez franczyzodawcę. Dzięki temu łatwiej wejść początkującym przedsiębiorcom na rynek handlu detalicznego. Zostają odciążeni w przypadku wielu działań i mogą skupić się na lokalnych potrzebach klientów.
Innym atutem, jaki ma franczyza Żabka, jest stosunkowo niewielki próg wejścia w postaci opłaty wstępnej. Opłata wstępna pojawia się w przypadku każdej sieci franczyzowej, pokrywa koszt franczyzodawcy wiązany np. z przygotowaniem lokalu, działaniami promocyjnymi itp. Niestety w wielu przypadkach opłata taka to kilkadziesiąt tysięcy złotych lub więcej. W przypadku Żabki wynosi ona zaledwie 5.000 złotych. W zamian otrzymamy umeblowany i wyposażony w towar lokal. Gdybyśmy zdecydowali się na prowadzenie sklepu niezależnie, pod własną marką, z pewnością na samo wyposażenie (regały, lodówki, kasy, oświetlenie, system alarmowy itd.) wydalibyśmy więcej, a pozostałoby nam jeszcze zatowarowanie.
Franczyza Żabka to także wysoka rozpoznawalność, a co za nią idzie – popularność wśród klientów. Konsumenci znacznie chętniej i częściej wybierają sklepy sieciowe, ponieważ są zaznajomieni z ich ofertą i atrakcyjnymi cenami. Dostajesz więc promocję bez względu na lokalizację. To świetny sposób na postawienie pierwszych kroków w biznesie. Pozwala poznać realia prowadzenia sklepu i handlu jako takiego. Gwarantuje też duże przychody, bo w promocji (dla nowych franczyzobiorców) Żabka gwarantuje 16.000 złotych podstawowego przychodu miesięcznie przez pierwszy rok – niezależnie od obrotów!