Oczywiście, że warto być na TikToku. To jedna z najpopularniejszych i najszybciej rozwijających się platform społecznościowych w Polsce i na świecie. Wielu marketerów nie bez powodu upatruje w nim ogromny potencjał reklamowy. Dlaczego warto prowadzić marketing na TikToku?
Co to jest TikTok?
TikTok to medium społecznościowe, które z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością. Powiększyło liczbę użytkowników o 60% w 2020 roku i o ponad 40% w 2021 roku. Jego historia nie jest długa, bo sięga 2016 roku, ale bez wątpienia najbliższe miesiące, a nawet lata należą do TikToka!
Co w uproszczeniu TikTok ma do zaaferowania swoim użytkownikom? Odpowiedź na to pytanie skrywa sama nazwa, która wskazuje na tykanie zegara… Na TikToku umieszczane są krótki filmiki, których długość nie może przekraczać trzech minut. Każdy z nich musi być nagrywany w orientacji pionowej.
TikTok udostępnia także ciekawe narzędzia, dzięki którym filmiki można łatwo uatrakcyjnić. To m.in. edytor tekstu, naklejki, filtry, nakładki rozszerzonej rzeczywistości, a także baza piosenek do wykorzystania jako ścieżka dźwiękowa filmików.
Co ważne z punktu widzenia marketera, algorytmy TikToka precyzyjnie dopasowują filmy wyświetlane użytkownikowi na podstawie jego wcześniejszych wyborów – polubionych lub zapisanych filmów oraz historii oglądania. Więcej o TikToku i jego działaniu dowiesz się z artykułu, który znajdziesz pod linkiem: https://obtk.pl/tiktok-co-jest-jak-dziala-i-jak-z-niego-korzystac/.
Jak wykorzystać TikTok w biznesie
Krótkie filmiki na TikToku mają ogromny potencjał przyciągania klientów i promowania biznesu. Warto jednak wziąć pod uwagę grupę docelową, do której kierujesz swoją ofertę. Dzisiaj (stan na luty 2022 roku) aż 60% użytkowników TikToka to osoby młode, w przedziale wiekowym od 18 do 34 lat. Z kolei 30% to nastolatkowie w wieku od 13 do 18 lat. W Polsce z TikToka korzysta już osiem milionów osób, czyli co piąty Polak.
Jak dotrzeć do użytkowników TikToka i jak zainteresować ich swoim biznesem? TikTok dla biznesu to platforma, którą TikTok stworzył nie tylko dla właścicieli firm, lecz także dla osób, które zajmują się marketingiem. TikTok for Business umożliwia śledzenie zachowań użytkowników, którzy zapisali lub polubili udostępnione przez firmę filmiki. Informacje o zachowaniu i danych demograficznych userów pozwalają na jeszcze lepsze dopasowania do nich kolejnych materiałów. Do dyspozycji twórców reklam są też intuicyjne narzędzia, służące do tworzenia reklamy, ustalania budżetu, określania grupy docelowej i analizowania wyników kampanii.
W jaki sposób założyć konto TikTok for Business? Najpierw musisz zarejestrować się na portalu, a potem przełączyć się na bezpłatne konto firmowe. Z kontem biznesowym na TikToku możesz połączyć także konto firmy na Instagramie i firmową stronę internetową.
Dlaczego warto inwestować w TikToka?
- TikTok to darmowe medium, na którym relatywnie łatwo stworzyć virale. Przede wszystkim liczy się pomysł na filmik, który możesz nakręcić własnym smartfonem i uatrakcyjnić go, korzystając z łatwych w obsłudze narzędzi TikToka.
- Twoim fani i klienci mogą promować na TikToku Twoją firmę. Wystarczy, że poprosisz ich, aby swoje filmiki (dopasowane tematycznie do Twojego biznesu) oznaczali konkretnymi hashtagami, np. z nazwą Twojej firmy.
- Korzystaj z reklam płatnych i natywnych na TikToku. Te pierwsze pojawiają się zaraz po wejściu usera do aplikacji i mogą przenosić na Twoją stronę firmową. Te drugie trwają nie dłużej niż 15 sekund i są wyświetlane pomiędzy innymi filmikami.
- TikTok na stronie głównej stworzył przestrzeń do hashtag challenge. Na czym ono polega? Użytkownik klika w baner z wyzwaniem przedstawionym przez Twoją firmę. Przed jego oczami pojawia się Twoje nagranie z zasadami hashtag challenge, w którym przy okazji możesz postawić na promocję biznesu.
Podsumowanie
Warto mieć konto firmowe na TikToku… Bądź tam, gdzie są Twoim obecnie lub przyszli klienci! Korzystaj z darmowych narzędzi i bezpłatnego konta TikTok for Business, a także z płatnych form reklamy, aby rozwijać swój biznes.