Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych jest to potrzebne działanie, którego głównym celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej. Takie działanie ma znaczenie dla pozyskania nowych klientów i zdobycia zaufania. Poniższy artykuł odpowie na najpopularniejsze pytania.
Pozycjonowanie strony internetowej – czym jest?
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych inaczej zwane jest jako SEO. Jest to zbiór czynności, które mają poprawić widoczność strony internetowej. Pionowa widoczność strony pozwala na wzmocnienie pozycji konkretnej witryny. Możliwy jest wzrost z dalszego miejsca na bliższe. Możliwy jest przeskok o kilka miejsc. Pozycjonowanie stron WWW rozszerza widoczność, czyli pozwala na wykorzystanie nowych faz kluczowych.
Dzięki pozycjonowaniu stron WWW można pozyskać nowych klientów, którzy będą zainteresowani treściami, które znajdują się na naszej stronie. Pozycjonowanie strony WWW można także nazwać strategią marketingową.
Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej – zwiększenie widoczności
Skuteczne pozycjonowanie stron WWW ma na celu sprawienie, że witryna będzie widoczna na słowa kluczowe, wpływające na konwersję. Może się wydawać, że obecność na drugiej bądź kolejnej stronie w wynikach wyszukiwania nie jest dobrym rezultatem, ale nie jest to prawdą. Z drugiej strony ze statystyk wynika, że największą liczbę wejść z organicznych wyników mają witryny, które trafiają do top 10. Pierwszy wynik zyskuje zainteresowanie 50% użytkowników, a każdy kolejny mniej. Natomiast dziesiąty wynik wynosi jedynie 11%, na dalsze strony wchodzi niewiele osób. Żeby dotrzeć do potencjalnych klientów, należy być w czołówce.
Z drugiej strony znalezienie się na pierwszych stronach nie stanowi o żadnym sukcesie. Docieranie do potencjalnych klientów jest możliwe dzięki słowom kluczowym. W momencie, kiedy nie zajmuje się pierwszej pozycji na frazę kluczową, która liczy więcej niż 10 wyszukiwań miesięcznie, niewiele to da, jeżeli to fraza poradnikowa. Kolejnym sporym problemem może być niewłaściwe dopasowanie słów do tych znajdujących się na podstronie. Wtedy użytkownik może cofnąć się tam, gdzie znajdzie lepsze treści. Dobranie słów kluczowych i stworzenie efektywnej strategii pozycjonowania jest kluczowe dla biznesu.
Na czym polega strategia pozycjonowania stron?
Strategia pozycjonowania stron WWW to szeroki zakres działań SEO, właściwie wszystkie, jakie są dostępne. Pozycjonowanie to pojęcie odnoszące się do wszystkich działań SEO. Tymczasem w trakcie pozycjonowania konkretnej strony niekoniecznie wykorzystywane są wszystkie działania. Jeżeli w witrynie pojawiają się treści, które są dobrej jakości dodatkowo są wyposażone w słowa kluczowe, wtedy nie trzeba ich poprawiać. Wtedy można przejść do długoterminowego contentu marketingu i zacząć publikować wartościowe treści, jakie pojawią się blogu.
W momencie, gdy strona WWW działa sprawnie oraz w szybkim czasie się wczytuje, nie trzeba poświęcać wiele czasu na ładowanie strony. W tym okresie można zająć się zadaniami z zakresu technicznej optymalizacji SEO. W tym celu można ustawić przekierowania, ustanowić adresy kanoniczne, wyłączyć z indeksacji podstron, te które nie powinny się tam znaleźć.
Pozycjonowania strony internetowej i SEO, czy to jest to samo?
Przy pozycjonowaniu stron internetowych używa się zamiennie sformułowań SEO oraz pozycjonowanie. Jednak pozycjonowanie jest szerokim pojęciem, który obejmuje o wiele więcej niż SEO. Poza tym strategia pozycjonowanie obejmuje SEO jako jeden z elementów.