Podarowanie ważnemu partnerowi biznesowemu upominku lojalnościowego może prowadzić do zacieśnienia dotychczasowej współpracy i uzyskania większej przychylności z jego strony. Nietrafiony prezent lub wręczony w nieodpowiedni sposób naraża jednak na ryzyko utraty dobrego wizerunku, a co za tym idzie zmniejsza szanse na pomyślne transakcje w przyszłości. Jakich zasad należy zatem przestrzegać, aby podarunek okazał się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę i przyniósł Ci wyłącznie same korzyści?
Postaw na praktyczność i ponadczasowość
Bez względu na okoliczność, dobrze widziane w biznesie są klasyczne upominki wykonane ze skóry, takie jak portfele czy walizki. Jest to bowiem materiał kojarzący się niezmienne z profesjonalizmem i dobrym gustem. Przedsiębiorca posiadający markowy portfel sprawia wrażenie wiarygodnego partnera biznesowego, z którym warto prowadzić interesy. Powinien być to jednak produkt markowy, a co za tym idzie nie tylko elegancki, lecz także cechujący się ponadprzeciętną trwałością. Zastanawiasz się teraz pewnie, gdzie nabyć odpowiednie dla biznesu portfele skórzane? Royal Point posiada w swojej ofercie najlepsze obecnie modele na rynku, takich marek jak chociażby Wittchen czy Piquadro.
Bardzo praktycznym i w zasadzie zawsze trafionym upominkiem biznesowym jest także pióro wieczne lub prestiżowy długopis. W tym przypadku marka odgrywa jeszcze większe znaczenie w porównaniu do skórzanych portfelów. Na rynku istnieje w zasadzie tylko kilka firm, których produkty kojarzą się z elegancją i stylem. Należą do nich z całą pewnością takie marki jak Parker oraz Waterman. Wyjątkowe wrażenie na każdym przedsiębiorcy zrobi zapewne pióro ze złotą lub srebrną stalówką. Warto także zwrócić uwagę na jego lekki ciężar i solidność wykonania poszczególnych elementów.
Postaw na personalizację
Wybór prezentu warto dopasować do osobowości oraz zainteresowań partnera biznesowego. Taki krok ma uzasadnienie jednak tylko wówczas, jeżeli udało Ci się tę osobę dotychczas odpowiednio poznać. W przeciwnym razie lepiej pozostać przy klasycznym designie, co pozwoli uniknąć niepotrzebnej klapy. Jeśli jednak wiesz, że osoba którą zamierzasz obdarować jest chociażby fanem określonej drużyny sportowej, na portfelu możesz umieścić jej logo.
Czasem lepiej zaczekać z upominkiem
Wręczenie prezentu nie zawsze będzie jednak przyjęte pozytywnie. Przede wszystkim należy unikać sytuacji, kiedy zamiar taki zostanie odebrany jako nastawiony wyłącznie na uzyskanie własnych korzyści. Jeżeli zatem dopiero rozpoczynasz współpracę z danym przedsiębiorcą, poczekaj z upominkiem co najmniej przez kilka miesięcy. Ryzyko takie zdołasz także zmniejszyć, jeżeli podarunek przekażesz na specjalną okazję, taką jak mikołajki, Wielkanoc czy święta bożonarodzeniowe. W żadnym wypadku nie wypytuj się również natarczywie, czy prezent obdarowanemu aby na pewno się spodobał. Jeżeli taka sytuacja ma miejsce, wtedy na pewno przy najbliższej okazji zostaniesz o tym poinformowany.
Upominek biznesowy najlepiej zamówić przez Internet, co wiąże się z większym wyborem, komfortem oraz oszczędnością czasu, a to dla każdego przedsiębiorcy jest przecież niezwykle ważne. Jeśli zdecydujesz się na klasyczny prezent taki jak skórzany portfel czy długopisy Parker, Royal Point to platforma zakupowa warta Twojej uwagi.