Skuteczne działania marketingowe wiążą się z nieustannym wyścigiem na pomysły. Niekonwencjonalne metody, pionierskie strategie, czy też klasyczne rozwiązania pomagają wypracować przewagę konkurencyjną. Narzędzi, które może wykorzystać firma jest wiele i z każdym dniem pojawiają się nowe. Czasem warto jednak sięgnąć po klasyczne rozwiązania.
W dobie działań, które w dużej mierze przeniosły się do Internetu coraz rzadziej firmy zwracają uwagę na to, jak prezentują się w trakcie bezpośredniego kontaktu. Coś, co kiedyś było standardem – wymiana wizytówek, drobne, przyjacielskie upominki i formalne stroje – dziś już nim nie jest. Pracownicy coraz częściej zamiast wizytówek wymieniają swoje adresy social media, upominki poszły w zapomnienie, a etykieta co do ubioru znacznie się poluzowała.
Szansa, którą warto wykorzystać
Zmiana podejścia to jednak szansa. Odchodzenie większości firmy od znanych z przeszłości obyczajów, sposobów działania i metod marketingu daje przestrzeń, którą możemy wykorzystać. Chociażby w kwestii upominków.
W dobie wirtualizacji, przenoszenia relacji, jak i innych aspektów działalności do sieci, wszystkie okazje, w których dochodzi do bezpośredniego kontaktu z partnerami biznesowymi lub klientami mogą służyć na naszą korzyść. W myśl przysłowia “jak nas widzą, tak nas piszą”, bezpośredni kontakt to okazja do budowania pożądanego wizerunku nas samych, jak i firmy, którą reprezentujemy.
Nienaganny ubiór, prawidłowa postawa, zadbanie o higienę osobistą, szczery i wypływający z wewnątrz nas uśmiech, to tylko kilka z rzeczy, o które warto zadbać. Równie ważne są elementy budujące wizerunek naszej firmy – wpięta w klapę marynarki przypinka, materiały drukowane prezentowane klientom, wizytówka zawierająca niezbędne informacje, czy też upominek wręczany klientom w trakcie spotkania. Jaki? Np. brelok metalowy z logo firmy, którą reprezentujemy.
Breloki – nie tylko dla klientów
Brelok metalowy z logo firmy to nie tylko gadżet, który może być wręczany jako dodatek do prezentów dla klientów i partnerów biznesowych. To także gadżet, który może być wykorzystywany do większego utożsamiania się pracowników z firmą. Breloki mogą zostać wręczone każdemu z nich, przyczepione do kluczyków służbowych samochodów, czy też używane jako zawieszka przy kluczach do firmowych pomieszczeń. Zastosowań jest bardzo wiele.
Gotowy wzór, czy rozwiązanie na zamówienie
Jednym z odwiecznych pytań, które pojawia się w przypadku chęci wykonania firmowych gadżetów jest sposób ich produkcji. Ilość dostępnych na rynku rozwiązań może przyprawić osoby odpowiedzialne za ich zamówienie o ból głowy, choć tak naprawdę najpopularniejsze rozwiązania są dwa – produkty wykonane z gotowych wzorów, oraz rozwiązania personalizowane, wyprodukowane na zamówienie.
O przewadze tych drugich nad pierwszymi nie trzeba wspominać. Już sam fakt, że są produkowane na zamówienie podkreśla ich wyjątkowość. Daje również gwarancję, że wykonany produkt będzie niepowtarzalny i podobnego nie znajdziemy np. u naszej konkurencji. Nie inaczej jest z breloczkami.
Porządny brelok metalowy z logo to ten wykonany na zamówienie. Taki sposób wykonania daje nam przewagę nad konkurentami korzystającymi z rozwiązań masowych. Czas produkcji i koszty są nieznacznie wyższe od np. breloków z grawerowanym logo na podkładzie produkowanym masowo w Chinach i innych państwach azjatyckich, ale końcowy efekt zadowoli najbardziej wymagających klientów. Gdzie zamówić takie gadżety? W Polsce działa kilka firm specjalizujących się w produkcji odlewów na zamówienie. Jedną z nich jest np. łódzki producent MCC Medale, który w swojej ofercie ma również breloczki.
Na co zwracać uwagę przy wyborze dostawcy?
Wybór odpowiedniego producenta gadżetów jest niezwykle ważny. Czym się przy nim kierować? Ważne jest m. in. to, jak szybko reaguje on na nasze zapytanie oraz jak szybko jest w stanie wyprodukować gadżety. Firmy takie jak MCC Medale, poza szybką produkcją oferują również wsparcie na każdym etapie zamówienia – od pomocy w doprecyzowaniu produktu, na którym nam zależy, po stworzenie projektu i jego wizualizacji. Ważne są również materiały, z których produkują oni breloki oraz możliwości ich dodatkowej personalizacji – wyboru podstawowych kolorów metalu, łańcuszków do mocowania, czy też dodatkowych kolorów nakładanych za pomocą specjalnych emalii.