Rosnąca popularność odzieży streetwearowej w bezpośredni sposób przyczyniła się do rozwoju polskiej branży odzieżowej. Jak grzyby po deszczu na rynku wyrastają coraz to nowe firmy, których specjalnością staje się produkcja charakterystycznej odzieży utrzymanej w luźnej, miejskiej stylistyce. Co ciekawe, zwykle na początku są to nieduże, zaledwie kilkuosobowe firmy, które powstają z potrzeby przedstawienia światu własnej koncepcji na to, jaka powinna być i jak powinna wyglądać współczesna odzież dedykowana dla młodszego grona odbiorców. Osób ceniących sobie wolność, poczucie swobody i komfortu, a jednocześnie chcących korzystać z rzeczy porządnie wykonanych, trwałych i modnych. Tak rodzą się kolejne pomysły i tak powstają kolejne marki, które obecnie współtworzą scenę polskiego streetwearu. Oto przykłady trzech firm, które zajęły się projektowaniem, produkcją i sprzedażą, cieszącej się rosnącym zainteresowaniem odbiorców, miejskiej odzieży streetwearowej w naszym kraju.
Intruz – to jedna z pierwszych typowo polskich marek zajmujących się produkcją odzieży o charakterystycznym luźnym kroju, sportowej duszy i niezwykle oryginalnym wykończeniu. Firma swój debiut rynkowy miała przeszło dziesięć lat temu, bo w roku 2005 i jest w tym momencie jedną z najstarszych polskich firm odzieżowych specjalizujących się w produkcji odzieży streetwearowej. W związku z tym, że jest to jedna z najstarszych polskich firm tego typu, także i jej asortyment jest wyjątkowo bogaty. Dziś obejmuje on wiele różnych kategorii ubrań i odzieżowych dodatków chętnie kupowanych przez miłośników streetwearu i związanego z nim stylu ubierania się. Intruz dał impuls do rozwoju całej branży, zachęcając młodych producentów do spróbowania swoich sił na rynku odzieżowym. Produkty marki Intruz możecie znaleźć na http://bludshop.com/firm-pol-1469619283-Intruz.html
The Hive – to zdecydowanie młodsza marka niż Intruz, bo jej rynkowego debiutu doczekaliśmy się dopiero w 2011 roku. Warto jednak wspomnieć o tej firmie z uwagi na nieco odmienny charakter odzieży, jaki ona produkuje. Są to rzeczy utrzymane w rokowo-punkowej stylistyce, bardziej odważne, jeśli chodzi o sposób ich wykonania, choć wciąż bazujące na monochromatycznej, przede wszystkim czarno-białej kolorystyce. Oferta firmy The Hive na razie nie jest tak różnorodna i bogata jak oferta wspomnianej wcześniej firmy Intruz czy jeszcze starszej od Intruza, również polskiej marki Nervous, ale jest na tyle oryginalna, że warto o niej pamiętać.
Nervous – chyba najstarsza polska marka streetwearowa, która została założona w roku 2000 przez kilku kumpli, miłośników deskorolki i różnych miejskich aktywności. Odzież tej marki charakteryzuje się dużą prostotą kroju, charakterystycznego dla odzieży typowo streetwearowej, a także przywiązaniem do tradycyjnej kolorystki. Produkty tej firmy to rzeczy, które na pierwszym miejscu stawiają na wygodę użytkową i trwałość, a dopiero w drugiej kolejności na wygląd, choć oczywiście nie można odebrać im miana rzeczy oryginalnych, precyzyjnie wykonanych i atrakcyjnych pod względem wizualnym. Ze względu na długi rynkowy staż, firma Nervous ma dziś w swojej ofercie wiele kategorii modnych ubrań tj. koszulki, bluzy, spodnie, kurtki, skarpetki oraz dodatków tj. plecaki, czapki, nerki, portfele, paski i inne.