Praca siedząca, przy biurku, może być równie wyczerpująca, co ta fizyczna. Należy zatem przyłożyć wszelkich starań, aby stanowisko pracy było ergonomiczne i przystosowane do potrzeb pracowników — tak, aby jak najlepiej spełniało ich potrzeby i ułatwiało pracę. Nieocenione są w tym przypadku odpowiednio dobrane meble. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jakie trzy meble powinny znaleźć się w każdym biurze!
Pracownik musi mieć gdzie usiąść
Bez wątpienia, najważniejszym meblem przy każdym „siedzącym” stanowisku pracy jest krzesło. Jest to element wyposażenia, na którym pracownik spędza wiele, niekiedy nawet i 12 godzin dziennie – musi on być zatem doskonale dobrany zarówno do wzrostu, jak i do kształtów ciała użytkującej go osoby. Na całe szczęście na rynku meblowym nie brakuje różnorodnych rodzajów krzeseł – zarówno tych biurowych, jak i klasycznych na czterech nogach. Niemal każdy sklep meblowy online oraz stacjonarny oferuje bogaty wybór krzeseł, które można dobrać idealnie do potrzeb pracowników oraz designu pomieszczenia.
Jako eksperci polecamy jednak krzesła biurowe, które posiadają kółka i oferują możliwość regulacji wysokości siedziska, nachylenia oparcia oraz często również ułożenia podłokietników. Tego typu krzesło jest o wiele bardziej uniwersalne i może służyć nawet kilku osobom, które dosłownie w parę sekund dopasują je idealnie do swoich potrzeb.
Praca biurowa bez biurka?
Nie moglibyśmy mówić o pracy biurowej, jeśli w gabinecie nie znajdowałoby się biurko. Jest to jednak bardziej umowna nazwa stanowiska pracy, niż konkretna nazwa mebla. We współczesnych biurach można znaleźć również stoły – małe, jednoosobowe, jak i te duże, przy których pracować może jednocześnie kilka osób. Często stosowaną praktyką są także tzw. boxy, które zazwyczaj wykonuje na zamówienie producent mebli. Niezależnie od tego, jaki rodzaj mebla wybierzesz do swojego biura, musisz pamiętać, że stół czy biurko również powinno być przede wszystkim wygodne dla pracownika. Oznacza to tyle, że powinno ono oferować wystarczającą ilość miejsca do pracy – musi się na nim zmieścić laptop lub klawiatura, mysz i monitor, ale nie może również zabraknąć miejsca na notatki oraz położenie najpotrzebniejszych dokumentów i przyborów na wierzchu.
Ciekawe propozycje oferuje internetowy sklep meblowy https://vivaldimeble.pl, w którym nie brakuje nowoczesnych, przestronnych biurek z szufladkami i półkami. Tego typu dodatki zawsze znajdą swoje praktyczne zastosowanie w przestrzeni biurowej.
Przechowywanie dokumentów firmy
Biuro to miejsce, w którym zwykle znaleźć można niemalże całą dokumentację firmy. Dlatego niezbędne jest w nim również miejsce przeznaczone do jej przechowywania. Zazwyczaj używa się w tym celu regału lub pojemnej szafy, w której można przetrzymywać segregatory, kuwety z dokumentami oraz pudełka z korespondencją. Niemal każdy sklep meblowy — czy to stacjonarny, czy ten internetowy – oferuje swoim klientom bogaty wybór różnorodnych szaf, szafek i regałów o różnych kształtach i designie. Niektóre firmy meblowe proponują również szafki zamykane na kluczyk, które zapewniają dodatkowe bezpieczeństwo przechowywanym w nich dokumentom. Bez trudu odnajdziesz mebel, który spełni potrzeby i oczekiwania Twoje oraz Twoich pracowników!