Choć sama nazwa druku wielkoformatowego zwykle nie przywodzi na myśl niczego konkretnego, to faktem jest, że spotykamy się z nim od kilku do kilkudziesięciu razy na dobę. W przestrzeni publicznej reklama całkowicie zdominowała każdą wolną powierzchnię. Nic więc dziwnego, że popyt na usługi drukarni wielkoformatowych stale rośnie. Jaka jest skuteczność tego typu promocji dla firm – czy opłaca się stosować banery wielkoformatowe?
Skuteczne budowanie marki na lokalnym rynku
Siła przedsiębiorstwa leży w jego rozpoznawalności. Wielokrotne stykanie się z potencjalnym klientem buduje w nim obraz firmy – znanej, cenionej, dobrze wypromowanej. Druk wielkoformatowy daje możliwość lokalnym firmom na zagospodarowanie przestrzeni takich jak billboardy, wystawy sklepowe, szyldy, słupy ogłoszeniowe czy gabloty przystanków autobusowych. Dobrze dobrana strategia marketingowa, w połączeniu z jakościową technologią nadruku wielkoformatowego oraz materiałem staje się doskonałą promocją firmy, a także konkretnej oferty na długi czas. Wykorzystanie banerów UV (patrz Eye-design.net.pl) z laminatem ochronnym pozwala zachować jakość druku wielkoformatowego nawet do dziesięciu lat!
Fot. Druk wielkoformatowy UV od Eye-Design z Poznania
Siła drukarni wielkoformatowych leży we wszechstronności ich usług. Wyspecjalizowane firmy oferują nie tylko wcześniej wspomniane, standardowe nadruki na płaskich powierzchniach. Można skorzystać z mniej oczywistych, ale równie, a nawet bardziej skutecznych form reklamy, takich jak nadruk wielkoformatowy na plandekach samochodów dostawczych, pokryciach podłóg (np. w galeriach handlowych), na szklanej fasadzie budynku itp. Wcześniej wspomniane drukowanie UV daje możliwość bezpiecznego pokrywania powierzchni również wewnątrz budynków (biur, hoteli, restauracji), na dowolnie dobranej powierzchni. Dzięki temu nadruk wielkoformatowy możemy wykonać na ścianie działowej lub drzwiach drewnianych.
Poznaj swojego klienta – korzystaj z nieszablonowych rozwiązań
Drukowanie wielkoformatowe daje olbrzymi wachlarz możliwości. Skuteczność reklamy zależeć będzie od indywidualnego podejścia do klienta – zawsze opłaca się odejść od sztampowych rozwiązań i dopasować strategię reklamy do konkretnej grupy odbiorców. A zatem druk wielkoformatowy w postaci billboardu nie zawsze jest równie skuteczny, jak nadruk na wystawie sklepowej lub na zewnętrznej stronie tramwaju miejskiego.
Wszystko zależy od tego, co chcemy osiągnąć – czy przechodzień, który zauważy baner wielkoformatowy ma skorzystać z reklamy w tej chwili, czy może ma szybko poznać naszą ofertę i zwrócić się do nas w razie potrzeby? Na te i wiele innych pytań trzeba znaleźć odpowiedź jeszcze przed wizytą w drukarni wielkoformatowej. Niestety w ostatnich latach odnotowano gwałtowny wzrost tego typu usługodawców w Polsce, co przekłada się nieco na niskie doświadczenie i kiepską jakość wybranych firm. Najprężniej w obecnej chwili działają wielkoformatowe drukarnie z Poznania. Szukając dobrego portfolio zdecydowanie warto udać się właśnie w tę część Polski.