Zmniejszanie stresu – równa się łagodzenie objawów zapalenia stawów

Materiał zewnętrzny

Wszyscy doświadczamy stresu w naszym życiu, jednak ciągły stres może negatywnie odbić się na zdrowiu. Może także pogorszyć stan zdrowia, w tym zapalenie stawów.

Kiedy organizm jest pod wpływem stresu, uwalnia substancje chemiczne, które mogą wywołać stan zapalny i ból. Dlatego też w sytuacji stresu możesz być bardziej narażony na zaostrzenie choroby zwyrodnieniowej stawów.

Ćwiczenia zmniejszające ból związany z chorobą zwyrodnieniową stawów

Ćwiczenia fizyczne są doskonałym środkiem redukującym stres. Uwalnia w mózgu substancje chemiczne, które pomagają w osiągnięciu dobrego samopoczucia i rozładowaniu nagromadzonego napięcia. Ćwiczenia to także świetny sposób na zmniejszenie bólu związanego z zapaleniem stawów. Jednym z najłatwiejszych sposobów na rozpoczęcie ćwiczeń jest znalezienie aktywności, która sprawia Ci przyjemność. Innym sposobem na ćwiczenia jest dołączenie do programu dla osób z chorobą zwyrodnieniową stawów.

Medytacja dla złagodzenia bólu

Kiedy myślisz o medytacji, możesz sobie wyobrazić, że siedzisz w pozycji lotosu na poduszce i powtarzasz w kółko jedno słowo lub zdanie. Jeśli to do Ciebie nie przemawia, nie martw się. Medytacja może przybierać różne formy – możesz medytować podczas spaceru, ćwiczeń lub brania prysznica. Medytacja to akt oczyszczania umysłu, aby wejść w kontakt z tym, co dzieje się w Twoim ciele. Można to zrobić, koncentrując uwagę na jakimś obiekcie, np. płomieniu świecy lub kamieniu w ogrodzie.

W przypadku bardziej aktywnej medytacji można skupić się na rytmie kroków podczas chodzenia lub na uczuciu wody spryskującej ciało pod prysznicem. Jeśli Twoje myśli powędrują z powrotem do listy rzeczy do zrobienia, to nic nie szkodzi – po prostu delikatnie przywróć swoją uwagę. Może to wymagać trochę cierpliwości i praktyki, ale wiele osób uważa, że kilka minut medytacji dziennie może zdziałać cuda, jeśli chodzi o łagodzenie stresu. Więcej porad znajdziesz na www.ogloszenia24m.pl

Spróbuj alternatywnych technik relaksacyjnych

Wiele osób korzysta z terapii alternatywnych, takich jak hipnoza, progresywne rozluźnianie mięśni czy treningi wyobrażeniowe, aby pomóc sobie w radzeniu ze stresem. Są to techniki, których można nauczyć się od terapeuty, z książek, aplikacji lub płyt CD, a następnie samemu je stosować. Metody te pomagają nauczyć się odczuwać mniejszy poziom stresu. Ponadto, akupunktura i terapia masażem mogą być również pomocne przy redukcji stresu — i mogą również pomóc w łagodzeniu bólu związanego z zapaleniem stawów.

0 0 votes
Oceń wpis

Zobacz także

Subscribe
Powiadom o
guest
Ze względu na spam wyłączona została możliwość wstawiania linków w komentarzach. Komentarze zawierające odnośniki będą kasowane.
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Używamy cookies w celu personalizacji treści oraz reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych oraz analizowania ruchu w Internecie. Przejdź dalej aby wyrazić zgodę na korzystanie z powyższych technologii i na przetwarzanie przez nasz serwis oraz naszych Partnerów Twoich danych osobowych zbieranych w celach marketingowych. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w ustawieniach przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz lista Partnerów znajdują się w Polityce prywatności strony. Zgoda Polityka prywatności

Polityka prywatności i cookies