Pojawienie się koronawirusa było dużym zaskoczeniem dla wszystkich. Niemal z dnia na dzień rzeczywistość zmieniła się o 180 stopni. Wszyscy musieliśmy nauczyć się żyć w zupełnie nowej rzeczywistości. Niemal od razu zaczęły pojawiać się rozwiązania, mające na celu walkę z rozprzestrzenianiem się niebezpiecznego wirusa. Dzięki nowym technologiom mamy szansę nauczyć się żyć bezpiecznie w tej nowej, niełatwej rzeczywistości. Jednym z ciekawszych rozwiązań do walki z covid-19 są systemy kolejkowe.

System kolejkowy – jak to działa
Generalnie systemy kolejkowe mają za zadanie porządkować i upraszczać system obsługi klientów. Świetnie sprawdzają się w miejscach takich jak banki, przychodnie, szpitale, lotniska itp. Ich działanie opierało się na przyporządkowaniu interesantom określonych numerków w kolejce, co znacznie ułatwiało zarówno obsługę klientów jak i oczekiwanie w kolejce. Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem systemu kolejkowego odwiedź stronę: https://dasoft.com.pl/pl/produkty/systemy-kolejkowe
System kolejkowy antycovid
W czasie pandemii system kolejkowy również świetnie się sprawdza. Przede wszystkim pozwala zminimalizować kontakty między ludźmi. Internetowa rezerwacja wizyt czy wirtualny bilet pozwalają załatwić sprawę w sposób niemal bezdotykowy.
Klient umawia się na wizytę – np. w przychodni. Za pośrednictwem smsa otrzymuje wirtualny bilet lub zostaje przywołany do konkretnego stanowiska obsługi. Nie musi nawet korzystać z biletownika i monitora. Takie bezdotykowe systemy kolejkowe sprawdzają się idealnie w obecnej sytuacji, gdzie trzeba minimalizować nie tylko kontakty między ludźmi, ale również korzystanie z tych samych urządzeń. Takie rozwiązania stosuje już bardzo wiele placówek medycznych, ale również lotniska, urzędy, czy sklepy wielkopowierzchniowe.
Inne rozwiązania do walki z koronawirusem
Oprócz systemów kolejkowych w czasie pandemii popularne stały się również kioski do dezynfekcji. Wymóg dezynfekcji dłoni dotyczy wszystkich, zatem można je spotkać dosłownie wszędzie. Fajne jest to, że dzięki prostym rozwiązaniom nie są to zwykłe kioski, ale urządzenia wielofunkcyjne. Oprócz bezdotykowej dezynfekcji dłoni umożliwiają również wyświetlanie zdalne treści. Mogą to być materiały o charakterze reklamowym, czy informacyjnym, dotyczące np. miejsca, w którym klient się znajduje. W galeriach handlowych mogą to być np. informacje dotyczące promocji w danych sklepach, nowości, lokalizacji poszczególnych sklepów itp. Tak naprawdę nie ma ograniczeń co do rodzaju wyświetlanych treści.
Dzięki takim rozwiązaniom możemy nie tylko bezpiecznie korzystać z miejsc publicznych, ale utrzymywać wysoki poziom obsługi klienta nawet w tak trudnych czasach pandemii.