Zawód copywritera zyskuje na naszym rynku coraz większą popularność, zarówno wśród osób związanych z branżą reklamową i marketingiem, jak i tych z wykształceniem humanistycznym. Jakie predyspozycje powinien mieć kandydat na takie stanowisko? Jak rozpocząć w nim ścieżkę kariery?
Pracując ze słowem
Copywriter to osoba zawodowo zajmująca się pisaniem. Zadaniem copywriterów jest tworzenie koncepcji kreatywnych, sloganów, tekstów reklamowych i innych tekstów użytkowych. Są one wykorzystywane w kampaniach reklamowych, spotach telewizyjnych, na ulotkach, w broszurach, audycjach radiowych i telewizyjnych. Teksty te muszą spełniać konkretne zadania wyznaczone przez klienta, oraz standardy danego kanału przekazu, jak np. przy wynikach organicznych (więcej na ten temat przeczytasz pod adresem: www.hands.pl/marketing-internetowy-pozycjonowanie-stron-www/) Muszą wpasowywać się w koncepcję danej kampanii, współgrać z wizerunkiem firmy. Mają trafiać do stałych klientów i pomóc w pozyskiwaniu kolejnych.
Kreatywność – klucz do sukcesu
Podstawowym narzędziem pracy copywritera (poza klawiaturą komputera) jest jego wyobraźnia. Wyzwaniem, które wiąże się z tą ścieżką zawodową, jest codzienne tworzenie dużej ilości tekstów o z reguły mocno zróżnicowanej tematyce. Kandydaci na takie stanowisko powinni więc wykazywać się szybkim refleksem, zdolnością do organizacji własnej pracy i ogromną kreatywnością. Każdy tekst należy bowiem napisać z tą samą „świeżością”, co nie zawsze jest łatwe. Copywriter powinien być też dobrym brokerem informacji – jego zadania często wymagają bowiem szybkiego, ale możliwie wnikliwego researchu.
Od czego zacząć?
Próbując swoich sił w zawodzie copywritera, agencja reklamowa może być znakomitym rozwiązaniem, warto szukać współpracy z cenionymi agencjami reklamowymi, ale ubiegając się o pracę, pamiętaj o przygotowaniu swojego portfolio – zbioru tekstów, które pozwolą potencjalnemu pracodawcy ocenić twoje możliwości. Przykładaj ogromną wagę do dbałości o poziom języka, jak ognia unikaj błędów gramatycznych i ortograficznych.
Praktyka czyni mistrza!
Jeżeli planujesz związać swoją przyszłość z copywritingiem, pamiętaj o stałym rozwijaniu swoich możliwości. Staraj się pisać jak najwięcej. Przydatne okaże się też zapoznanie z podstawami marketingu, reklamy i SEO, czyli zasadami pozycjonowania stron internetowych. Trzymaj rękę na pulsie w poszukiwaniu ciekawych ofert pracy i nie bój się nowych wyzwań. Szukaj ogłoszeń, zaglądaj na strony internetowe firm związanych z reklamą, takich jak Hands, gdzie w zakładce „kariera” czeka na ciebie wiele interesujących propozycji.