Prowadzenie sklepu internetowego jest coraz częściej wybieranym biznesem w Polsce. Potencjalni klienci mogą wręcz przebierać w rozmaitych ofertach sprzedających i wybierać te sklepy, które proponują najkorzystniejsze warunki. Istotną kwestią jest również wygoda dokonywania zakupów, czyli czytelna i nieskomplikowana witryna. Aby przebić się przez niezliczoną liczbę ofert, niezbędne jest promowanie swoich produktów oraz platform sprzedażowych. Jak prowadzić marketing dla sklepów, aby działania w sieci przynosiły korzyści?
1. Content marketing
Content marketing to nic innego, jak internetowy marketing, gdzie główną rolę odgrywa treść. W dużym skrócie możemy opisać go, jako rodzaj strategii, która obejmuje różnego rodzaju publikacje tekstowe. Celem tego typu działań jest przyciągnięcie i zatrzymanie klientów poprzez treść, dającą im bonusowe korzyści. W tym celu wiele sklepów decyduje się na założenie bloga, który umożliwia nie tylko budowanie świadomości marki, ale również reklamę produktów, zwiększenie zaangażowania wśród odbiorców oraz — co ważne — możliwość pozycjonowania witryny.
Istotne jest także korzystanie z tzw. wpisów gościnnych, czyli umieszczanie tekstów na innych domenach. Takie rozwiązanie daje możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców.
Nie bez znaczenia pozostaje umieszczenie w sklepie opisów produktów, które pełnią rolę swoistej zachęty do zakupu. Jak wykazują ankiety — krótkie opisy, zawierające zwięzłe informacje rzadko skłaniają klientów do podjęcia decyzji zakupowej.
2. Pozycjonowanie strony
Marketing internetowy nie obędzie się bez pozycjonowania witryny. Jest to najważniejsza droga do rozwoju firmy online i zaistnienia w sieci. Działania SEO mają na celu umieszczenie strony sprzedażowej na pierwszych pozycjach w Google. Poprzez poszczególne frazy kluczowe, klient szukając danego produktu w wyszukiwarce, może natrafić właśnie na Twój sklep, tłumaczy specjalista z https://carted.pl/.
3. Media społecznościowe
We współczesnych czasach prowadzenie firmy, która przynosi zysk jest niemalże niemożliwe bez udzielania się w social mediach. Jak wiadomo — jednym z najpopularnieszych serwisów jest Facebook, dlatego warto zadbać nie tylko o kampanię reklamową, ale również o regularne publikowanie wpisów. Social media to świetny sposób na budowanie własnej społeczności oraz zaangażowania klientów.
4. E-mail marketing
Absolutną podstawą e-mail marketingu jest stworzenie własnej bazy adresów świadomych subskrybentów. Kluczową rolę odgrywa tu newsletter, czyli sposób na utrzymywanie relacji ze stałymi klientami lub zainteresowanymi naszą usługą. Więcej na temat newslettera można znaleźć w tekście: „Jak tworzyć skuteczny i zgodny z prawem newsletter?”
Jak widać, marketing sklepu online możemy przeprowadzić na wiele sposobów. Warto jednak rozpocząć od podstaw, czyli stworzenia profesjonalnych treści na witrynę —m.in w postaci opisów produktów — pozycjonowania strony, a także udzielania się w social mediach. Tego typu działania z pewnością korzystnie wpłyną na prowadzenie firmy w sieci.
5. Budowa marki z pomocą serwisów zewnętrznych
Na rynku mamy kilku dużych graczy, którzy mogą pomóc nam dotrzeć do większej liczby klientów. Mowa tu o Allegro, Ceneo, ale warto zainteresować się też innymi jak OLX czy szybko.pl. Ich największą zaletą jest duża liczba odwiedzających, którzy codziennie szukają tam interesujących ich rzeczy. Która z tych stron będzie dla Ciebie najlepsza? To najlepiej przetestować. Wystawiaj na nich swoje produkty przez kilka miesięcy. Po tym czasie sprawdź w Google Analytics sprzedaż po kanałach. Wtedy dużo łatwiej podjąć decyzję, na którym z nich się najbardziej skupić.