PrestaShop to dobrze znany skrypt, chętnie wykorzystywany przez tysiące polskich przedsiębiorców prowadzących swoje sklepy internetowe. Mnogość dostępnych opcji, a przy tym duża przejrzystość obsługi, możliwość rozszerzania sklepu o kolejne moduły wraz z rozwojem marki – to zaledwie kilka najważniejszych aspektów, dla których PrestaShop zyskała dużą popularność. Dlaczego warto zainteresować się tym rozwiązaniem dla e-commerce?
Przejrzysta i prosta struktura koszyka – ułatwienie dla klientów w finalizacji zakupów
Pięć prostych kroków przeprowadza klienta przez proces składania zamówienia niemal za rękę. W ten sposób sprzedający ma pewność, że klient nie zrezygnował z zakupu tylko dlatego, że finalizacja zamówienia dostarczyła mu na którymś z etapów trudności nie do przejścia. Im prostszy sposób zamówienia, tym lepiej z perspektywy klienta, ale też sprzedającego. W PrestaShop proces składania zamówienia składa się z następujących etapów: podsumowanie, logowanie, adres, wysyłka, płatność.
Dlaczego warto zainwestować we własny sklep zamiast skorzystać z gotowych portali aukcyjnych?
Portale aukcyjne mają tę zaletę, że są rozpoznawalne i gromadzą wokół siebie miliony klientów. Z perspektywy sprzedawcy nie są jednak najbardziej optymalną platformą sprzedaży. W tego typu miejscach bowiem konkurencja walczy wyłącznie ceną. Niski koszt zakupu to niska marża dla sprzedającego, a to – w dłuższej perspektywie – wykańcza biznes, nie dając mu się rozwijać i rosnąć. Często sprzedający oferują produkt, którego wysoka jakość i koszt wyprodukowania nie pozwalają obniżyć ceny do skrajnego pułapu. W takich sytuacjach zdecydowanie lepiej stworzyć sobie własne miejsce w sieci, dzięki któremu będziemy mogli sprzedać swoje produkty. Wśród korzyści, jakie daje własny sklep internetowy, a którego nie zapewni żaden, nawet najlepiej działający portal aukcyjny, warto wymienić między innymi:
- niezależność – mając własny sklep internetowy, sami ustalamy zasady gry; sprzedajemy po takich cenach, po jakich uznajemy za stosowne; choć wciąż poruszamy się w określonym kontekście sprzedażowym i znamy średnią cen na rynku, możemy zaprezentować się z różnych stron, a nie tylko walczyć niską ceną;
- spersonalizowany wygląd sklepu – po wprowadzeniu jednolitych kart produktu na Allegro, poszczególne oferty sprzedających stały się niemal identyczne i trudne do odróżnienia; własny sklep oparty na skrypcie PrestaShop zachowuje pełnię funkcjonalności przy możliwości dostosowania wyglądu do branży i charakteru własnej działalności.
Dodatkowe moduły PrestaShop można kupić pod adresem https://x13.pl/.