Wybierając się w podróż samolotem, warto znać prawa pasażera linii lotniczych. Za komplikacje, które przydarzą nam się podczas wyjazdu, mamy możliwość otrzymać odszkodowanie od przewoźnika lotniczego. A co zrobić w przypadku odmowy odszkodowania lub wypłaty zaniżonej kwoty odszkodowania?
Odszkodowanie od przewoźnika lotniczego
Opóźniony lot czy zagubienie bagażu to jedne z najczęstszych przewinień, jakie zdarzają się przewoźnikom lotniczym. Jako pasażerowie linii lotniczych, mamy szereg przywilejów, uprawniających nas do otrzymania odszkodowania za komplikacje w podróży. Możemy ubiegać się np. o:
- odszkodowanie za opóźniony lot,
- odszkodowanie za zniszczenie bagażu,
- odszkodowanie za zagubienie bagażu,
- odszkodowanie za odmowę przyjęcia na pokład,
- odszkodowanie za opóźnienie dostarczenia bagażu.
Zaniżone odszkodowania za opóźniony lot lub zagubiony bagaż
Przewoźnicy lotniczy zazwyczaj przyznają odszkodowanie za opóźniony lot czy zagubiony bagaż, ale często zdarza się, że odszkodowanie to jest znacznie zaniżone. Osoby zajmujące się rozpatrywaniem skarg od pasażerów liczą na niewiedzę podróżnych w zakresie przysługujących im kwot odszkodowania. Wykorzystują oni również fakt, że od momentu złożenia skargi do otrzymania decyzji o przyznaniu odszkodowania mija pewien czas, po którym pasażerowie zapewne zdążą już wrócić z podróży i zapomnieć o wszystkich nieprzyjemnościach, które spotkały ich na lotnisku. Gdy zdenerwowanie związane z problematyczną sytuacją opadnie, pasażerowie bagatelizują sprawę i są w stanie zaakceptować każdą wartość odszkodowania. Często wychodzą oni z założenia, że przysługująca im pełna kwota odszkodowania nie jest na tyle duża, aby warto było podejmować wysiłek w celu jej uzyskania. Istnieje jednak łatwiejszy sposób na wyegzekwowanie od przewoźnika należnej kwoty.
Jak uzyskać odszkodowanie od przewoźnika lotniczego?
Dociekliwi pasażerowie, którzy drążą temat wysokości otrzymanego odszkodowania i decydują się na złożenie odwołania od decyzji przewoźnika lotniczego, zmuszeni są do walki na własną rękę. Często nieznajomość prawa i nieumiejętność sporządzenia skutecznego odwołania od decyzji skutkuje utrzymaniem przez przewoźnika lotniczego zaskarżanej decyzji.
Skutecznym rozwiązaniem na otrzymanie należnej kwoty odszkodowania jest skorzystanie z pomocy firm takich jak Mura Investment. Część kwoty, o którą zostało pomniejszone nasze odszkodowanie otrzymujemy już po podpisaniu umowy z firmą. W tym momencie to na niej ciąży obowiązek wyegzekwowania odszkodowania od przewoźnika lotniczego i związane z tym ryzyko niepowodzenia. Bez względu na finał sprawy, poszkodowany pasażer zachowuje otrzymaną kwotę pieniędzy dla siebie. Zazwyczaj jednak firmom udaje się zakończyć sprawę sukcesem, stąd są one w stanie zaproponować pasażerom korzystne warunki umowy.
Zamiast samodzielnego ubiegania się o pełną kwotę odszkodowania od przewoźnika lotniczego, zdecydowanie warto skorzystać z pomocy fachowców w dziedzinie walki z nieuczciwymi przewoźnikami.