Na czym polega remarketing?

Materiał zewnętrzny

Marketing internetowy pozwala nam na uzyskanie bardzo dobrych rezultatów z wykorzystaniem pełnej gamy metod promocji. Jedną z nich jest remarketing. Na czym polega ta metoda reklamy i kiedy sprawdzi się najlepiej?

Według najprostszej definicji, remarketing to działania reklamowe skupione na tych internautach, którzy już raz odwiedzili daną stronę internetową lub skorzystali z aplikacji mobilnej.

 

Niezbędnym elementem prowadzenia kampanii remarketingowych są ciasteczka, czyli pliki cookies, które zbierają informacje o użytkowniku. Na ich podstawie można dotrzeć do tych osób, które już na danej stronie były. Wtedy możemy zaprezentować im reklamę ponownie, aby zachęcić do jej kolejnego odwiedzenia.

 

Kampanie remarketingowe realizowane są w dwóch modelach:

  • remarketing standardowy – pozwala na skierowanie reklamy do wszystkich użytkowników strony, w tym także do tych, którzy odwiedzili poszczególne kategorie albo wykonali określone działania
  • remarketing dynamiczny – to rozbudowana metoda, która polega na prezentowaniu spersonalizowanych informacji, na przykład treści i grafik produktów, które oglądał konkretny użytkownik, dlatego remarketing dynamiczny jest skuteczniejszy od standardowego

 

Działania remarketingowe realizowane są głównie w dwóch „ekosystemach” on-line, a mianowicie w wyszukiwarce Google i na współpracujących z nią stronach, a także w serwisie Facebook.

 

Kiedy warto zdecydować się na remarketing?

Przede wszystkim remarketing sprawdza się bardzo dobrze w przypadku sklepów internetowych. Jeśli potencjalny klient wszedł na stronę sklepu i zapoznał się z jego ofertą, ale nie skorzystał z niej, możemy zachęcić go do ponownych odwiedzin. Dzięki remarketingowi dynamicznemu możemy skierować użytkownika wprost na strony produktów, które przeglądał.

 

Także remarketing może być wykorzystywany przez firmy, które zajmują się sprzedażą usług on-line lub pozyskują w ten sposób klientów. Jest to zatem uniwersalna metoda promocji, która pozwala na ponowne przyciągnięcie na stronę użytkowników, którzy już raz ją odwiedzili, ale nie dokonali akcji – zakupu, rejestracji.

0 0 votes
Oceń wpis

Zobacz także

Subscribe
Powiadom o
guest
Ze względu na spam wyłączona została możliwość wstawiania linków w komentarzach. Komentarze zawierające odnośniki będą kasowane.
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Używamy cookies w celu personalizacji treści oraz reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych oraz analizowania ruchu w Internecie. Przejdź dalej aby wyrazić zgodę na korzystanie z powyższych technologii i na przetwarzanie przez nasz serwis oraz naszych Partnerów Twoich danych osobowych zbieranych w celach marketingowych. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w ustawieniach przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz lista Partnerów znajdują się w Polityce prywatności strony. Zgoda Polityka prywatności

Polityka prywatności i cookies