Pierwsze kroki w branży e-commerce to nie lada wyzwanie szczególnie, gdy obok nas nie ma żadnej osoby, która mogłaby udzielić nam niezbędnego wsparcia. Nasze błędy popełnione na samym początku mogą rzutować na dalsze etapy rozwoju działalności. Na samym początku przygody ze sklepem internetowym warto zastanowić się nad wyborem kuriera. Wydawać się może, że to błaha rzecz jednak w rzeczywistości tak nie jest. To, jakich wybierzesz partnerów i jakie wynegocjujesz stawki może mieć kolosalne znaczenie.
Negocjowanie stawek usług kurierskich
Pierwszy i najważniejszy element podczas wyboru kuriera dla sklepu internetowego to negocjowanie stawki. Te koszty będziemy musieli ponosić, co miesiąc. Warto, więc aby były odpowiednio niskie. Przy wyborze taniego kuriera dla sklepu najlepiej jest zestawić kilka firm takich jak DHL, GLS, IPS, FedEx, DPD czy Poczta Polska. To najwięksi gracze na rynku oraz najpewniejsze firmy.
Przeanalizuj jakość pracy poszczególnych firm
Za to w jakim stanie zostanie dostarczona paczka do naszego klienta w większej mierze zależy od firmy kurierskiej. To ona odpowiada za transport i termin dostawy. Warto więc poczytać opinie osób, które korzystały z danego kuriera. Dzięki temu zdobędziemy obraz tego czy określony przewoźnik jest wiarygodny. Jeżeli napotkamy liczne negatywne opinie na przykład, że paczka została uszkodzona lub wysyłka przyszła z dużym opóźnieniem to lepiej zastanowić się nad wyborem innej firmy.
Dodatkowe usługi mają znaczenie
Dbając o dobro naszych klientów warto zastanowić się nad dodatkowymi usługami takimi jak ubezpieczenie przesyłek, śledzenie przesyłek DPD, możliwość nadania nieszablonowych wymiarów paczek czy też nad innymi rozwiązaniami ułatwiającymi proces zakupowy. Osoby dokonujące transakcji w sklepie na pewno docenią usługi takie jak DPD śledzenie paczki. Dzięki niej będą mogli dokładnie oszacować, kiedy spodziewać się kuriera i jak zaplanować sobie czas.
Jeżeli klient będzie miał większą możliwość panowania nad swoim zakupionym produktem tym bardziej doceni twój sklep i chętniej go ponownie odwiedzi.
Jak widać wybór odpowiedniej firmy kurierskiej nie jest prosty jednak po dokonaniu dogłębnej analizy możemy być pewni, że dobrze zainwestowaliśmy pieniądze. A poświęcony przez nas czas zaowocuje zadowoleniem potencjalnych klientów.