Jak stworzyć angażujący film reklamowy? Te porady Ci pomogą!

Materiał zewnętrzny

Niezależnie od tego, czy chcesz promować nowy produkt lub event, pamiętaj o tym, jak duże znaczenie ma stworzenie filmu reklamowego, który angażuje odbiorców. Czym dokładnie są angażujące filmy reklamowe i jak je tworzyć? Zobacz nasze porady!

Angażujący film reklamowy – czyli jaki?

Angażowanie się oznacza aktywne włączanie się coś, przyciąganie uwagi i zainteresowanie czymś. Wobec tego angażujące filmy to takie, które natychmiast wzbudzają ciekawość i pozwalają na wejście w interakcję z odbiorcą. Nie tylko są łatwiejsze w zapamiętaniu, ale również zapewniają bardzo dobre efekty pod kątem marketingowym.

Mogą być one wykorzystane nie tylko jako filmy reklamowe, ale również wizerunkowe, promocyjne, prezentacyjne, a nawet informacyjne, dzięki czemu ich zastosowanie jest bardzo szerokie. Film, który angażuje odbiorców, może więc osiągnąć większy sukces od tego, który w neutralny sposób przedstawia ofertę, event lub markę. To zatem przyszłościowa inwestycja dla firmy, która zdecyduje się na taki materiał.

Czym powinien charakteryzować się angażujący film reklamowy?

Film reklamowy, który angażuje odbiorców, powinien spełniać kilka warunków. Dzięki nim będzie możliwe uzyskanie pożądanych efektów.

Jest dopasowany do grupy docelowej

W zależności od celu reklamy powinna być ona odpowiednio dopasowana do grupy docelowej, czyli do wyznaczonej grupy konsumentów, do których kieruje się przekaz. Zdefiniowanie odbiorców filmu reklamowego powinno bazować na danych demograficznych, społecznych oraz geograficznych. Ukierunkowanie przekazu jest wtedy znacznie łatwiejsze, a efekty reklamy skuteczniejsze.

Ma interesującą formę

Angażujące filmy reklamowe mogą mieć zróżnicowane formy – zwykłego filmu, filmu z drona, ale również animacji 3D czy 2D. Ciekawej warstwie wizualnej powinna także towarzyszyć ta dźwiękowa. Najlepiej, aby forma filmu została dopasowana do grupy docelowej, co pozwoli na dotarcie do niej jeszcze efektywniej. Estetyka filmu powinna przyciągać wzrok i dawać przyjemność z jego oglądania.

Wzbudza emocje

Film reklamowy, który ma angażować, musi oddziaływać na emocje odbiorcy. Dzięki temu pomaga w zapamiętaniu go na dłużej i jednocześnie pozwala na stworzenie więzi z marką. Angażujące filmy reklamowe mogą wywoływać pełną paletę emocji – radość, podekscytowanie, wzruszenie, zadumę, ale również złość. Umiejętne prowadzenie narracji pozwala na emocjonalne zaangażowanie widza, nawet jeśli reklama jest krótka.

Opowiada historię

Storytelling jest obecnie bardzo popularną formą kreacji przekazu reklamowego. Polega on na opowiadaniu historii, która skuteczniej angażuje odbiorców niż zwykła reklama. Wykorzystanie storytellingu w marketingu daje szerokie możliwości. Przy tworzeniu scenariusza należy jednak pamiętać, że opowiadana historia powinna być prawdziwa lub prawdopodobna, ponieważ wtedy pozwala ona odbiorcy poczuć emocje aktorów i utożsamić się z nimi.

Wyróżnia go jasny przekaz

Podczas tworzenia angażującego filmu reklamowego, również uzupełnionego o storytelling, nie można zapominać o jego sednie, czyli o przekazie reklamowym. Komunikat filmu powinien być jasny i czytelny, aby był łatwy w odczytaniu i zapamiętaniu. Dzięki temu może on osiągnąć zamierzony cel, na przykład wypromować nową markę, zaprosić do udziału w wydarzeniu albo przekazać istotną informację.

Zachęca do działania

Nie można również zapominać o tym, że angażujące filmy reklamowe powinny zachęcać odbiorców do działania. Film powinien wzywać do określonej czynności, na przykład do skorzystania z oferty, wejścia na stronę, uczestnictwa w wydarzeniu, by jasno wyrazić swój cel.

Film reklamowy – jak wygląda jego produkcja?

Stworzenie filmu reklamowego jest wieloetapowym procesem. Jak przebiega jego produkcja?

Przygotowania

Obejmują między innymi stworzenie koncepcji filmu reklamowego, scenariusza, storyboardów, czyli rysunków scen. Na tym etapie określa się również formę filmu, wybiera aktorów, lokalizację.

Okres zdjęciowy

To etap, na którym kręci się film reklamowy. Okres ten może trwać od kilku dni do nawet paru miesięcy zależnie od scenariusza.

Postprodukcja

To końcowy etap, który obejmuje pracę z przygotowanym już materiałem. Włącza on między innymi montaż, udźwiękowienie, podłożenie głosu lektora, dodanie efektów specjalnych, a także sprawdzenie gotowego filmu.

Decydując się na emisję angażującego filmu reklamowego, najlepiej skorzystać z usług profesjonalnego domu produkcyjnego, który zajmie się jego stworzeniem. To pewność, że materiał będzie dopracowany w najdrobniejszych detalach i dzięki temu skutecznie osiągnie zamierzony cel.

5 2 votes
Oceń wpis

Zobacz także

Subscribe
Powiadom o
guest
Ze względu na spam wyłączona została możliwość wstawiania linków w komentarzach. Komentarze zawierające odnośniki będą kasowane.
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments