Home Firma i praca Jak sprzedawać swoje produkty w całej Europie na Amazon?

Jak sprzedawać swoje produkty w całej Europie na Amazon?

Amazon to największy obecnie sklep internetowy, który dba nie tylko o najwyższą jakość dla klientów, ale również dogodne rozwiązania dla sprzedawców współpracujących z platformą. Jednym z nich jest model sprzedaży FBA, który umożliwia przechowywanie towarów w magazynach Amazon oraz oddanie platformie całego procesu opracowywania i wysyłki paczek. Jedną z opcji jest PAN-European FBA, która umożliwia sprawne wysyłanie towarów do klientów. Jak dokładnie działa? Jakie korzyści wynikają z jego stosowania? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.

Model FBA, czy FBM?

Rejestrując się jako sprzedawca na Amazonie należy wybrać pomiędzy jednym z dwóch modeli sprzedaży, a mianowicie FBM (Fulfillment by Merchant) lub FBA (Fulfillment by Amazon). W pierwszym przypadku sprzedający odpowiada za wszystkie czynności związane z pakowaniem towaru oraz jego terminową wysyłką. Wybierając model FBA to platforma przejmuje na siebie cały proces opracowywania oraz wysyłania paczek. Sprzedawca musi jedynie wysłać je do magazynu Amazon.

W tym miejscu pojawia się kolejny wybór ponieważ w ramach modelu FBA sprzedawca może wybrać jedno z 3 następujących rozwiązań:

– EFN (European Fulfillment Network) – czyli korzystanie z jednego magazynu Amazon do sprzedaży na terenie całej UE;

– MCI (Multi Country Inventory) – czy wysyłkę towaru do konkretnych magazynów Amazon, np. sprzedając do Niemiec należy wysłać towar do magazynu w Niemczech;

– Pan-European – czyli wysyłkę towaru do jednego magazynu Amazon, skąd automatycznie zostanie on rozesłany do innych magazynów.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć w artykule: Dowiedz się co to Amazon FBA

Jak działa Pan-European FBA?

Wariant Pan-European FBA odnosi się do sprzedaży na terenie całej Europy. Na czym dokładnie polega? Działanie jest proste, a mianowicie sprzedawca wysyła swoje towary do jednego magazynu Amazon, a następnie to platforma odpowiada za przesłanie go do swoich pozostałych magazynów, by bezpośrednio stamtąd trafiał do klientów. Więcej o działaniu wariantu Pan-European FBA można przeczytać na: https://taxology.co/pl/jak-sprzedawac-swoje-produkty-w-calej-europie-na-amazon-czyli-pan-european-fba/. Jest to zdecydowanie najłatwiejszy i najwygodniejszy model sprzedaży na Amazonie, jednak należy wspomnieć, że ma on również pewną wadę. Najpierw jednak warto poznać jego korzyści.

Zalety Pan-European FBA

Jak już wspomniano wariant Pan-European FBA jest najwygodniejszym modelem sprzedaży na Amazonie. Decydują o tym korzyści wynikające z jego stosowania, a mianowicie:

– optymalizacja kosztów – dzięki temu, że sprzedawca nie musi już wysyłać swoich towarów do konkretnych magazynów oszczędza zarówno czas, jak i pieniądze. Wysyłka do jednego magazynu pozwala obniżyć koszty dostawy o nawet 40% oraz oszczędzać na zarządzaniu stanami magazynowymi na konkretnych rynkach;

– zarządzanie stanami magazynowi – wybór wariantu Pan-European FBA sprawia, że sprzedawca musi zarządzać jedynie jednym konkretnym magazynem, a resztą zajmuje się Amazon. Należy jednak pamiętać, że mimo to sprzedający zobowiązany jest rejestrować przemieszczanie się danego towaru, ponieważ jest to niezbędne do wykazania sprzedaży w odpowiednich deklaracjach VAT w krajach UE. Proces ten ułatwi skorzystanie z pomocy specjalistów dostępnych na: https://taxology.co.

– szybka dostawa oraz obsługa posprzedażowa – wybierając model Pan-European FBA sprzedawane towary uzyskują rangę Prime, co pozwala przyciągnąć więcej klientów, znacząco zwiększyć sprzedaż, a co za tym idzie również dochody. Amazon zapewnia również wysokiej jakości obsługę posprzedażową, do której należy m.in. udzielanie odpowiedzi na pytania klientów, czy obsługa zwrotów przesyłek oraz pieniędzy.

Pan-European FBA – rejestracja VAT

W tym momencie przechodzimy do wspomnianej wcześniej wady modelu Pan-European FBA. Jest nią konieczność zarejestrowania do podatku VAT we wszystkich siedmiu krajach, w których zlokalizowane są magazyny Amazon (Francja, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania, Włochy, Czechy i Polska). Platforma może dowolnie przesyłać towary pomiędzy swoimi magazynami na terenie Unii Europejskiej, co sprawia że rejestracja VAT jest obowiązkowa we wszystkich siedmiu krajach Pan-European. Co więcej, sprzedawca musi dokładnie rejestrować wielkość sprzedaży, ponoszone koszty oraz wartość przesyłanych towarów, ze względu na obowiązki podatkowe w tych krajach. Ich niedopełnienie może skutkować sankcjami prawno-skarbowymi oraz zakazem sprzedaży na Amazon.

Czy warto więc wybrać model Pan-European FBA? Trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ wszystko zależy od konkretnej sytuacji, w której znajduje się sprzedawca oraz jego biznes planu. Niewątpliwie posiada on zalety, które sprawiają że można szybko i wygodnie rozwinąć swoją działalność. Należy jednak pamiętać również o obowiązkach, które wynikają ze stosowania tego rozwiązania, ponieważ ich niedopełnienie może wiązać się z poważnymi konsekwencjami.

0 0 votes
Oceń wpis
  • 5 najważniejszych zalet produktów konopnych

    O dobroczynnych właściwościach produktów konopnych wiadomo już od dłuższego czasu. Rozważa…
  • Popularność produktów konopnych

    Choć nazwa “produktów konopnych” przywołuje na myśl oczywiste skojarzenia, niesłusznie pos…
  • Handel akcjami dla początkujących

    Akcje są jednym z najstarszych sposobów na inwestowanie. Ich popularność nie wydaje się sł…
Pokaż więcej
Subscribe
Powiadom o
guest
Ze względu na spam wyłączona została możliwość wstawiania linków w komentarzach. Komentarze zawierające odnośniki będą kasowane.
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments