Jak dobrać odpowiednią kaloryczność diety pudełkowej?

Materiał zewnętrzny

Jeśli do tej pory nie korzystałeś z diety pudełkowej, bogata oferta firm cateringowych może przyprawić Cię o zawrót głowy. Zastanawiasz się, jaki wariant wybrać, aby osiągnąć swój cel? Zanim złożysz zamówienie, oblicz swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Sprawdź, jaki catering najlepiej zaspokoi Twoje potrzeby!

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Zanim zamówisz dietę pudełkową, dowiedz się, jakie jest Twoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Czujesz ucisk w żołądku, a może dokucza Ci głód? To oznacza, że źle dobrałeś kaloryczność diety. Pamiętaj, aby dostosować ją do swojego wieku, wzrostu, wagi i stanu zdrowia.

Pomyśl, jak wygląda Twój dzień. Spędzasz dużo czasu w ruchu, a może prowadzisz siedzący tryb życia? Jeśli uprawiasz sport, to jak często i intensywnie ćwiczysz? Takie informacje pozwolą Ci obliczyć dzienne zapotrzebowanie kaloryczne, a tym samym ułatwią skomponowanie jadłospisu. Aby ułatwić sobie zadanie, skorzystaj z kalkulatora porównywarki cateringów Cateromarket. Korzystając ze wspomnianego narzędzia, nie musisz znać wzorów na podstawową ani na całkowitą przemianę materii. Wybierz swój tryb życia, płeć, cel diety, wiek, wagę i wzrost. Po chwili wyświetli Ci się informacja na temat Twojego dziennego zapotrzebowania kalorycznego.

Dopasuj dietę do swoich potrzeb

Zastanów się, dlaczego chcesz zamówić catering dietetyczny. Marzysz o tym, aby pozbyć się nadprogramowych kilogramów? Lekarz stwierdził u Ciebie chorobę przewlekłą i zalecił zmianę nawyków żywieniowych? A może po prostu chcesz zdrowo się odżywiać i uniknąć niedoborów składników pokarmowych?

Specjaliści przypominają, że dieta dla odchudzających się powinna zakładać deficyt rzędu 200-300 kalorii. W ten sposób możemy schudnąć w tempie 0,5-1 kg tygodniowo. Drastyczne obcięcie kalorii nie poprawi sytuacji – z biegiem czasu organizm się do tego przyzwyczai. To z kolei przyczyni się do spowolnienia metabolizmu, a w konsekwencji utrudni dalsze odchudzanie. Aby pobudzić przemianę materii, dostosuj spożycie makroelementów do swoich potrzeb. W tym przypadku najlepiej skonsultować się z doświadczonym dietetykiem.

Szukasz sposobów, żeby osiągać lepsze wyniki w swojej dyscyplinie sportowej? Chcesz zbudować masę mięśniową? Połącz dietę sportowca z odpowiednim planem treningowym. W ten sposób dostarczysz odpowiednią ilość białka, tłuszczu i węglowodanów, a tym samym łatwiej osiągniesz swoje cele treningowe. Tego typu diety, w przeciwieństwie do odchudzających, są często znacznie bardziej kaloryczne.

Catering dietetyczny dostępny jest w wielu różnych wersjach kalorycznych, dlatego każdy znajdzie coś dla siebie. Pamiętaj, że wspomniany wcześniej kalkulator nie uwzględnia chorób przewlekłych czy alergii pokarmowych. Jeśli potrzebujesz pomocy w wyborze odpowiedniego wariantu, skontaktuj się ze specjalistą. Podpowie, jaka dieta pomoże Ci osiągnąć cele żywieniowe. Ponadto, jeśli cierpisz na jakieś schorzenia, doradzi, jakie produkty powinieneś wykreślić ze swojego jadłospisu, aby uniknąć zaostrzenia objawów.

5 1 vote
Oceń wpis

Zobacz także

Subscribe
Powiadom o
guest
Ze względu na spam wyłączona została możliwość wstawiania linków w komentarzach. Komentarze zawierające odnośniki będą kasowane.
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Używamy cookies w celu personalizacji treści oraz reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych oraz analizowania ruchu w Internecie. Przejdź dalej aby wyrazić zgodę na korzystanie z powyższych technologii i na przetwarzanie przez nasz serwis oraz naszych Partnerów Twoich danych osobowych zbieranych w celach marketingowych. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w ustawieniach przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz lista Partnerów znajdują się w Polityce prywatności strony. Zgoda Polityka prywatności

Polityka prywatności i cookies