Informacje - Odchudzanie

Dlaczego tłuszcze są niezbędne w diecie?

Chcesz zrzucić zbędne kilogramy, pozbyć się oponki na brzuchu po zimie. Wykupujesz karnet na siłowni, układasz sobie jadłospis na najbliższy tydzień… Uważaj! O ile sport na pewno Ci nie zaszkodzi, tak źle zbilansowana dieta może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego!

Co dają nam tłuszcze?

Tłuszcze są jednym z podstawowych składników odżywczych dla naszego organizmu i na pewno nie powinniśmy z nich rezygnować, przechodząc na dietę.

Przede wszystkim tłuszcz jest najbardziej skoncentrowanym źródłem energii dla tkanek i narządów człowieka. Każdy 1 gram tłuszczu dostarcza nam 9 kcal! Może się wydawać, że skoro przyjmujemy kalorie, to przytyjemy - jednak to bardzo uproszczone podejście. Energia jest niezbędna nam do życia, a najwięcej energii z tłuszczów wykorzystuje serce i mięśnie szkieletowe.

Gromadzone przez organizm tłuszcze pełnią także inne funkcje i mają niebagatelny wpływ na nasze zdrowie: pomagają w przyswajaniu niektórych witamin, są budulcem błon komórkowych i białej masy mózgu, tworzą naturalną warstwę, która chroni organizm przed utratą ciepła. Więcej informacji o wpływie tłuszczów na nasze zdrowie znajdziemy na pewno na stronie kampanii edukacyjnej Poznaj się na tłuszczach.

Zdrowa dieta zawiera tłuszcze!

Aby dieta nam nie zaszkodziła, nie możemy wyeliminować z niej całkowicie tłuszczów – jednak musimy wiedzieć jakie tłuszcze możemy spożywać!

Zdecydowanie należy ograniczyć ilość spożywanych tłuszczów nasyconych, znajdujących się głównie w produktach zwierzęcych. Jadłospis warto natomiast oprzeć na tłuszczach nienasyconych, a więc w głównej mierze pochodzenia roślinnego. Tłuszcze roślinne przybierają zazwyczaj postać płynną i znajdziemy je m.in. w olejach (rzepakowym, słonecznikowym, sojowym, kukurydzianym), oliwie z oliwek, algach, rybach morskich czy wysokiej jakości margarynie.

Musimy pamiętać jednak, że spożywanie tłuszczów (nawet roślinnych!) w nadmiarze zawsze szkodzi. W zdrowej diecie osoby dorosłej tłuszcze powinny stanowić ok. 30% dziennej dawki energii, z czego tłuszcze zwierzęce powinny pokrywać maksymalnie 10% naszego zapotrzebowania.



    Data: 2016-04-01


Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Raty czy gotówka? Zobacz, co opłaca się w Twojej sytuacji?
Często, przed zakupem, np. samochodu zastanawiamy się, czy lepiej kupić go za gotówkę, czy wziąć na raty. Obecnie na rynku istnieje wiele firm, które posiadają ofertę rat oprocentowanych na 0%. Na co warto zwrócić uwagę przy podejmowaniu takiego wyboru? Co opłaca nam się bardziej? więcej »
Czy warto założyć konto bankowe dla dziecka
Czy warto założyć konto bankowe dla dziecka? Zdecydowanie tak! Poznaj najważniejsze korzyści płynące z faktu posiadania przez Twoją pociechę własnego, prawdziwego rachunku, aż do osiągnięcia pełnoletności, gdy przejmie pełnię praw do dysponowania swoimi pieniędzmi. więcej »
Poznaj korzyści z suplementacji kwasów omega 3
Kwasy tłuszczowe omega 3 to niezbędne składniki diety, które umożliwiają utrzymanie doskonałego stanu zdrowia i profilaktykę chorób cywilizacyjnych. O roli kwasów omega 3 w organizmie wiemy naprawdę dużo – są one niezbędne już na etapie życia płodowego i powinny być dostarczane w odpowiednich ilościach aż do wieku podeszłego. Nie mamy zdolności do syntezy kwasów omega 3 - musimy dostarczyć je wraz z dietą. Nie każdemu się to jednak udaje, gdyż problem jest nieco bardziej złożony i obejmuje nie tylko dostarczenie odpowiednich ilości omega 3, ale także zachowania proporcji między omega 3 i omega 6. Czy zatem nasza dieta umożliwia dostarczenie właściwych ilości omega 3? I kto potrzebuje suplementacji kwasami omega 3? więcej »

Polecamy produkty

Polecamy strony: Medycyna estetyczna | ArtMe Ręcznie robiona biżuteria | Kolorowa Ryba | MiniMili.pl | Old Timers Garage |