Informacje - Zdrowie

Ile wiemy o AIDS?

Z badania TNS OBOP zrealizowanego na zlecenie Krajowego Centrum ds. AIDS wynika, że ponad połowa osób (58%) stanowiących grupę celową kampanii "Porozmawiaj o AIDS. Przeszłość bywa groźna" spontanicznie przyznaje, że zetknęła się w ostatnich tygodniach, w różnych mediach, z informacjami na temat HIV/AIDS. Natomiast po pokazaniu badanym materiałów związanych z kampanią, aż 3 na 4 osoby (75%) deklarują, że spotkały się z niniejszym przekazem.

Kampania była najbardziej zauważalna na plakatach ulicznych, billboardach (45%) oraz w telewizji (34%). Następnie 25% badanych zetknęło się z informacjami na temat HIV/AIDS w prasie, 23% w radio, a 19% widziało materiały informacyjne, ulotki, kalendarze lub długopisy z hasłem kampanii.

W opinii badanych reklamy kampanii są: informacyjne (58%), życiowe (40%) oraz warte zapamiętania (35%). Kampania podobała się dzięki temu, że: porusza ważną, potrzebną tematykę, sygnalizuje ważny problem (30%), jest dobrze zrobiona (16%), ma czytelny przekaz, jest zrozumiała, jasna, przystępna (16%) oraz jest życiowa (11%). Dodatkowo podobało się w reklamie to, iż trafia do odbiorcy, daje do myślenia (7%) oraz że jest łagodna, stonowana, nie natarczywa (6%).

Z punktu widzenia oceny efektywności kampanii społecznej najważniejsze jest, aby zmienić sposób zachowania osób, do których kierowany jest przekaz. Niniejsza kampania ma na celu między innymi zmotywowanie jej odbiorców do rozmowy ze swoim partnerem (partnerką) na temat przeszłości, tzn. dotychczasowych partnerów seksualnych. Z badania wynika, że dzięki kampanii prawie co czwarta osoba (24%) rozmawiała ze swoim partnerem (partnerką) na temat swoich doświadczeń seksualnych. Kolejne 10% planuje taką rozmowę w przyszłości.

Kampania zachęca również osoby będące w związku partnerskim do podjęcia tematu zagrożenia zakażeniem HIV/AIDS. W wyniku zetknięcia się z kampanią, 20% rozmawiało na ten temat z partnerem, a 14% planuje porozmawiać o zagrożeniu zakażeniem HIV/AIDS w przyszłości.

Badanie zrealizowane przez TNS OBOP na zlecenie Krajowego Centrum ds. AIDS przeprowadzono w lipcu i wrześniu 2003 roku, każdorazowo na 300 osobach stanowiących grupę celową kampanii społecznej. Badanie realizowano w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.

Źródło - SerwisPrasowy.pl

    Data: 2003-11-15


Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Mapa świata na ścianie - hit czy kit?
Interesujesz się geografią, lubisz podróżować i zastanawiasz się, czy umieszczenie mapy na ścianie nie okaże się kiczem? więcej »
Paznokcie u nóg - jak o nie dbać? Czy podolog w tym pomoże?
Prawidłowa pielęgnacja stóp może zapobiec wielu chorobom, ponieważ codziennie stopy narażone są na duży wysiłek podtrzymywania swojego ciała powinno się bardzo uważnie je obserwować aby w zarodku zapobiec ewentualnym schorzeniom. Podstawą jest pedicure, odpowiednio przycięte paznokcie zapobiegają poważnym problemom zdrowotnym jak wrastanie paznokci, łamliwość płytki. więcej »
Czerwcowe wydarzenia i imprezy w Narodowym Forum Muzyki
Narodowe Forum Muzyki imienia Witolda Lutosławskiego to jedna z flagowych instytucji kulturalnych Wrocławia. Jest to także nowoczesny obiekt muzyczny z czterema wielofunkcyjnymi salami koncertowymi. Narodowe Forum Muzyki przyciąga nie tylko melomanów - budynek jest przeznaczony także do zwiedzania ze względu na jego imponującą architekturę oraz przestrzenie wystawiennicze. Dowiedz się jakie imprezy i wydarzenia muzyczne odbędą się w NFM w najbliższej przyszłości! więcej »

Polecamy produkty

Polecamy strony: Życie jak bajka | Kosą po patelni | Spice Things Up | Okiem Blondynki | Kolorowa Ryba |