Informacje - Kulinaria

Dieta Śródziemnomorska

Badania wykazały że dieta stosowana przez ludzi żyjących w basenie morza śródziemnego, powoduję dłuższą średnią długości życia i zdecydowana mniejszość występowania chorób układu sercowo-naczyniowego.Poza tym sprzyja w odchudzaniu.Oto dieta na cały tydzień

Dieta Śródziemnomorska - jadłospis na cały tydzień

PONIEDZIAŁEK
I śniadanie
2 kromki chleba żytniego razowego, cienko posmarowane margaryną, pół jajka na twardo, 2 plasterki chudej szynki, 100 g sałatki z pomidora i czosnku z dodatkiem niewielkiej ilości oliwy
II śniadanie
Kubeczek jogurtu naturalnego, jedna brzoskwinia
Obiad
Szaszłyk z piersi kurczaka, cebuli i czerwonej papryki pokropionego odrobiną oleju, 30g brązowego ryżu, 200g surówki z sałaty, ogórka, kiełków soi i koperku
Podwieczorek
Gruszka
Kolacja
Kromka grahamka z 2 plastrami szynki, 200g sałatki z pomidora i papryki, plaster sera feta ze szczypiorkiem
WTOREK
I śniadanie
2 kromki chleba żytniego gruboziarnistego, cienko posmarowane margaryną, 50g wędzonego dorsza, 50g sałatki z małego pomidora i ogórka
II śniadanie
Opakowanie serka homogenizowanego
Obiad
Talerz zupy pieczarkowej gotowanej na włoszczyźnie z odrobiny oliwy z oliwek, 100g łososia pieczonego w folii, 3 łyżki gotowanych ziemniaków, 100g sałaty doprawionej oliwą z oliwek i sokiem z cytryny.
Podwieczorek
Szklanka chudego zsiadłego mleka, szklanka owoców sezonowych
Kolacja
150g sałatki z pomidora i cebuli z odrobiną oliwy z oliwek i soku z cytryny, 40g kaszy kuskus, 2 plasterki szynki
ŚRODA
I śniadanie
Kromka pumpernikla cienko posmarowana margaryną, 2 plasterki żółtego sera, 2 liście sałaty z pomidorem
II śniadanie
Kubeczek kefiru
Obiad
250g kapuśniaku gotowanego z włoszczyzną i piersią kurczaka, 200g ryby po grecku z odrobiną oliwy
Podwieczorek
Szklanka owoców sezonowych
Kolacja
2 kromki chleba żytniego razowego, parówka drobiowa, 100g brokułów z wody
CZWARTEK
I śniadanie
Filiżanka płatków kukurydzianych ze 175g jogurtu naturalnego, brzoskwinia
II śniadanie
Kromka żytniego chleba razowego cienko posmarowana margaryną, plasterek polędwicy, ogórek
Obiad
Chłodnik z 200g kefiru, ogórka, botwiny, szczypiorku i jaja, 2 mandarynki
Podwieczorek
Szklanka soku pomarańczowego
Kolacja
250g sałatki z tuńczyka, papryki, kukurydzy i groszku z puszki, pół grahamki
PIĄTEK
I śniadanie
Kromka razowego chleba żytniego, cienko posmarowanego margaryną i pastą rybną( 30g wędzonej makreli i 80g chudego twarogu), 100g surówki z pora i jabłka
II śniadanie
Mały banan, szklanka odtłuszczonego mleka
Obiad
250g leczo z piersi indyka, czerwonej i zielonej papryki, kabaczka, cebuli i pomidora, 30 g brązowego ryżu, szklanka soku owocowego
Podwieczorek
Gruszka
Kolacja
Pół grahamki cienko posmarowanej oraz 30 g pasztetu drobiowego, 100g fasolki szparagowej z wody
SOBOTA
I śniadanie
2 kromki chleba żytniego razowego cienko posmarowanego margaryną, 2 plasterki szynki z indyka, 100g sałatki z ogórka i szczypiorku
II śniadanie
Banan, 175g jogurtu naturalnego
Badania wykazały że dieta stosowana przez ludzi żyjących w basenie morza śródziemnego powoduję dłuższą średnią długości życia i zdecydowana mniejszość wystepowania chorób układu sercowo-naczyniowego oto gotowe zestawy tej diety.
Obiad
Zupa koperkowa z 2 ziemniakami, włoszczyzną i piersią kurczaka, 200g
czerwonej papryki faszerowanej ryżem, przecierem pomidorowym i jajkiem
Podwieczorek
Plaster arbuza
Kolacja
200g sałatki greckiej, 2 kromki żytniego chleba razowego
NIEDZIELA
I śniadanie
2 kromki pumpernikla cienko posmarowane margaryną, 60g chudego twarożku ze szczypiorkiem, pomarańcza
II śniadanie
Pół grahamki z 20g pasty z kurczaka, 10 rzodkiewek
Obiad
Talerz zupy kalafiorowej na włoszczyźnie i piersi z kurczaka, 200g polędwicy wołowej z rusztu, 30g kaszy gryczanej, 100g fasolki szparagowej z wody
Podwieczorek
150g jogurtu owocowego
Kolacja
250g sałatki z bobu, jabłka, czerwonej papryki, koperku, doprawionej oliwą, sokiem z cytryny i musztardą

---
http://mojezdrowepodejscie.blogspot.com/

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

    Data: 2011-01-10


Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Jak kupować buty przez internet?
Zakupy internetowe stały się tak popularne, że przez sieć da się już kupić wszystko. Ubrania, jedzenie, elektronika… To już nikogo nie dziwi. Wiele osób jednak wciąż ma obawy co do kupowania przez internet butów. Czy rzeczywiście jest się czego obawiać? O czym pamiętać, decydując się na zakup obuwia w sklepie internetowym? więcej »
Jakie imprezy Polacy organizują w hotelach?
Trend organizowania różnorakich imprez i uroczystości w hotelach to dość świeża sprawa na polskim gruncie. Dotychczas, mając na względzie szlachecką i chłopską tradycję polską, wszelkiego rodzaju wydarzenia rodzinne organizowano w domach, samodzielnie przygotowując potrawy oraz powitanie dla Gości. Co się zmieniło? I w jakich kwestiach polegamy na hotelach? więcej »
Reumatyzm: jak można walczyć z tą chorobą?
Choroby o podłożu reumatycznym sprawiają wiele bólu, stanowią jednocześnie wielkie obciążenie dla naszej psychiki. Stopniowa utrata samodzielności i coraz większe problemy związane z wykonywaniem prostych czynności sprawiają, że reumatyzm może każdemu z nas poważnie utrudnić życie. więcej »

Polecamy produkty

Polecamy strony: Kosą po patelni | Okiem Blondynki | Kolorowa Ryba | ACT-Natural | Old Timers Garage |