Kategorie - Praca

Co powinieneś wiedzieć o merchandisingu?

Merchandising opiera się odpowiedniej prezentacji produktu na sklepowej półce. Nadrzędnym celem jest nakłonienie klienta do sięgnięcia po produkt i zwiększenie sprzedaży. Każda strategia merchandisingu profesjonalnego jest dopasowana do specyfiki branży i potrzeb konkretnej grupy odbiorców. Co powinieneś o tym wiedzieć? Jak ulokowanie produktu może wpłynąć na decyzje konsumentów? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej.

1. Co to jest merchandising?

2. Na co możesz liczyć zlecając merchandising profesjonalny firmie, która specjalizuje się w tym zakresie?

 3. Na co powinieneś zwrócić uwagę przy współpracy z agencją merchandisingu?

Co to jest merchandising?

Najprościej będzie zdefiniować to pojęcie jako dbałość o taką ekspozycję towarów, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży konkretnego towaru. Merchandising ma również wpłynąć na wzrost zainteresowania odbiorców w myśl zasady AIDA, czyli:

A - attention - czyli zwrócenie uwagi na produkt,

I - interest - zainteresowanie nim,

D - desire - wzbudzenie chęci posiadania go,

A - action - konkretne działanie, w omawianym przypadku - zakup. 

To wyjaśnia, dlaczego artykuły pierwszej potrzeby są z reguły lokowane na końcu sklepu. Jeśli np. klient chce zaopatrzeć się w produkty pierwszej potrzeby, z reguł musi pokonać dłuższą ścieżkę w ramach opracowanego kierunku ruchu. W międzyczasie jest kuszony innymi pułapkami lub np. słodyczami na wysokości kas.

Na co możesz liczyć zlecając merchandising profesjonalny firmie, która specjalizuje się w tym zakresie?

Gwarancja wdrożenia opracowanych standardów jest dokumentowana fotograficznie, a oto działania, które to poprzedzają:

- opracowanie szczegółowej strategii ulokowania produktu,

- sporządzanie raportów z wykonanej pracy,

- bieżąca kontrola terminów przydatności towarów,

- wyposażenie sklepu w materiały POS i zamontowanie ich w miejscu sprzedaży

Na co powinieneś zwrócić uwagę przy współpracy z agencją merchandisingu?

Duże zapotrzebowanie na wykonywanie usług związanych z prawidłową ekspozycją produktów generują zalew firm świadczących usługi merchandisingu profesjonalnego. Czym się kierować podczas porównywania ofert?

- zwróć uwagę, czy jest to firma o ogólnopolskiej strukturze, która posiada również merchandiserów mobilnych, którzy w razie potrzeby są w stanie szybko zareagować, naprawić materiały POS itp.,

- doświadczenie w realizacji większych przedsięwzięć - dzięki temu zyskujesz gwarancję solidnie wykonanej usługi. Portfolio znanych marek to najlepsza rekomendacja.

 

Jeśli już wiesz, jakimi wytycznymi się kierować - wówczas wybór najlepszego partnera do długofalowej współpracy powinien przebiec bez trudu.



    Data: 2020-11-03
Najnowsze artykuły:



Komentarze:

Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.
Polecamy produkty