Kategorie - Zdrowie

4 zasady zdrowego stylu życia

Chcesz być zdrowy, silny, młody i piękny? Jakość twojego życia w znacznej mierze zależy od ciebie. Dlatego już dziś wprowadź do swej codzienności zmiany, które pomogą ci żyć zdrowiej i lepiej. Przeczytaj nasz artykuł i poznaj 4 najważniejsze zasady zdrowego stylu życiu.

  1. Po pierwsze: ruch i aktywność
  2. Zdrowa dieta
  3. Zadbaj o spokojny sen
  4. Nie pal

Po pierwsze: ruch i aktywność

Podstawą zdrowego stylu życia jest aktywność. Nie musisz biegać maratonów, katować się na siłowni czy zdobywać szczytów. Wystarczy, że wprowadzisz do swego życia odpowiednią dawkę ruchu każdego dnia. Już 30 minut dziennie jazdy na rowerze, szybkiego spaceru, fitness czy też zwykłych ćwiczeń gimnastycznych w krótkim czasie może znacząco wpłynąć na stan twojego zdrowia. Ważna jest regularność – ćwicz przynajmniej 3-4 razy w tygodniu. Postaraj się również zmienić swoje nawyki. Wysiądź z tramwaju lub autobusu przystanek wcześniej i resztę trasy pokonaj pieszo. A może zupełnie zrezygnujesz ze środków komunikacji i przesiądziesz się na rower?

Zdrowa dieta

Bardzo istotne jest również zdrowe odżywianie. Przede wszystkim zrezygnuj z tzw. śmieciowego jedzenia. Często spożywane fast-foody, frytki smażone na głębokim oleju czy też słodkie napoje gazowane są szkodliwe dla organizmu. Poza tym zrezygnuj ze słodyczy, cukru oraz smażenia potraw. Ogranicz sól (na jej miejsce możesz wprowadzić zioła) oraz tłuste, czerwone mięso. Każdego dnia zjadaj natomiast przynajmniej 5 porcji warzyw oraz owoców. Jedz dużo ryb, wybieraj pieczywo z mąki pełnoziarnistej. Jako przekąski wybieraj orzechy i nasiona, np. słonecznik, dynię, migdały itp. Pij przynajmniej 1,5 litra wody dziennie. Ponadto zrezygnuj z bardzo obfitych posiłków na rzecz mniejszych, ale spożywanych co 3-4 godziny porcji.

Zadbaj o spokojny sen

Zdrowy, spokojny, odpowiednio długi sen jest podstawą zdrowia i dobrego samopoczucia. Niestety, na co dzień często zapominamy, jak bardzo sen jest ważny. Stres, nerwowość, mnóstwo zajęć i pilnych spraw do załatwienia "na już" sprawia, że śpimy krótko, często się budzimy i kładziemy zbyt późno. Warto to poprawić i wprowadzić kilka ważnych zmian. Przede wszystkim więc staraj kłaść się każdego dnia o określonej porze, nie po północy. Optymalna ilość snu dla zdrowej, dorosłej osoby to 6-7 godzin każdej nocy. Leżąc już w łóżku, nie wykonuj żadnych czynności związanych ze szkołą czy pracą, nie oglądaj telewizji, nie jedz i nie rozmawiaj przez telefon. Jeśli miewasz problemy z zaśnięciem, możesz spróbować się przed snem "zmęczyć". W tym celu na ok. 4-5 godzin przed planowanym położeniem się do łóżka, warto wykonywać intensywne ćwiczenia fizyczne.

Nie pal

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, jak szkodliwe jest palenie papierosów, a także częste przebywanie w dymie papierosowym. Zdaje się, że jest to od lat oczywiste, a mimo to wciąż tyle osób pozostaje w szponach nałogu. Jeśli jesteś jedną z nich, ale chcesz żyć zdrowo, jak najszybciej rzuć palenie. Każdy wypalony papieros to aż cztery tysiące substancji szkodliwych, w tym ponad 40 rakotwórczych. Zrezygnowanie z papierosów jest nie tylko korzystne dla zdrowia, ale również dla samopoczucia, aktywności fizycznej, a nawet odczuwania smaków i aromatów. Już po trzech dniach od rzucenia palenia, organizm zaczyna bowiem mocniej odczuwać zapachy oraz smaki.

Wspomniane wyżej cztery zalecenia to tylko kilka z bardzo istotnych zasad wpływających na polepszenie zdrowia i jakości życia. Chcesz wiedzieć więcej na temat zdrowego trybu życia? Zajrzyj na stronę https://www.dermolab.pl/ i dowiedz się, co jeszcze możesz zrobić, aby zmienić na lepsze swą codzienność.



    Data: 2019-12-11
Najnowsze artykuły:





Komentarze:

Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.
Polecamy produkty