Ulotka jest materiałem reklamowym o charakterze informacyjnym. Odznacza się niedużą objętością – najczęściej spotykane jej formy to kartka lub rozkładana broszurka. Jej celem jest przekazanie najważniejszych informacji na temat działalności i oferty firm oraz instytucji, nierzadko też w ten właśnie sposób promuje się rozmaite wydarzenia. Aby ulotka właściwie spełniła swoje zadanie, musi być w odpowiedni sposób skonstruowana, przy czym niezwykle ważna jest jej treść.
Zachęta do zapoznania się z ulotką
Przy tworzeniu ulotki ogromne znaczenie mają jej szata graficzna oraz treść. Szata graficzna ma wzbudzić zainteresowanie ulotką i zachęcić do jej przejrzenia. W związku z tym układ ulotki powinien być jasny i przejrzysty, a także pozbawiony zbędnych elementów. Mile widziane są standardowe czcionki o odpowiednim rozmiarze – pod tym względem tekst powinien być ujednolicony, nie należy używać zbyt dużej ilości różnych czcionek, ponieważ źle to wygląda. Wskazane nie jest nagromadzenie zbyt dużej ilości kolorów – to sprawia, że naprawdę istotne rzeczy stają się nieczytelne.
Istotne pytania
Także i do treści ulotki trzeba przywiązać należytą wagę. W tym momencie bardzo pomocne będzie znalezienie odpowiedzi na kilka ważnych pytań takich jak m. in.:
- co konkretnie będzie poprzez ulotkę reklamowane?
- do kogo skierowana ma być reklama?
- jaki wizerunek firmy/instytucji ma zostać przekazany za pośrednictwem ulotki?
- gdzie będą dystrybuowane ulotki?
Przy tworzeniu treści koniecznie trzeba zwrócić uwagę na nagłówek – jego funkcją jest zachęcenie odbiorcy do przeczytania ulotki. Nagłówek nie może być zbyt długi – powinno być to jakieś chwytliwe zdanie czy hasło, nietrudne do zapamiętania i łatwo wpadające w ucho.
Więcej o ulotkach reklamowych dowiecie się Państwo na stronie: http://gajet-druk.pl/article/ulotki
Ważne aspekty
Ogólny przekaz, jaki ma nieść ulotka, powinien być pozytywny oraz zachęcający odbiorcę do działania, np. do zakupu jakiegoś towaru. Chodzi o zaprezentowanie firmy czy tej produktu od jak najlepszej strony. Tu pojawia się istotna uwaga – nie należy podawać odbiorcy zbyt dużej ilości informacji – to dezorientuje. Trzeba się skupić na tym, co jest przedmiotem promocji, przedstawiając dane w konkretny sposób. Ulotka nie służy do tego, by prezentować cały asortyment firmy.
Jak sprawić, by przekaz miał pozytywny wydźwięk? Należy pamiętać o takich kwestiach jak:
- używanie języka dostosowanego do danej grupy docelowej – nie może być on zbyt wyszukany i skomplikowany, nie jest zalecane używanie specjalistycznych terminów,
- zaprezentowanie najistotniejszych cech i zalet promowanego produktu,
- skupienie się na korzyściach, jakie osiągnie odbiorca, korzystając z produktu – dobrym pomysłem jest dołączenie do ulotki np. kuponu rabatowego,
- podanie danych teleadresowych firmy – numeru telefonu, adresu stacjonarnego i adresu strony internetowej.