Własna firma to szereg wyzwań i obowiązków. Trzeba zadbać o lokal, załatwić sprawy urzędowe, a czasem już na wstępie zatrudnić pracownika. Taki nawał pracy może przytłoczyć niejedną osobę. Mimo to, nie wolno zapominać o ważnych szczegółach działalności gospodarczej. Może się bowiem okazać, że to właśnie one przesądzą o sukcesie firmy.
Bardzo często dzieje się tak, że dbałość o drobnostki jest zasadniczym wyróżnikiem na rynku. Oczywiście będą się one zmieniały w zależności od specyfiki działań, ale są one istotne w przypadku każdego podmiotu gospodarczego. Sprzedawca warzyw może mieć konkurencyjne ceny i wysoką jakość produktów, ale jego sprzedaż nie będzie duża, jeśli artykuły nie będą czyste. Oczywiście każdy klient mógłby sam umyć je w domu, ale liczy się też wygląd i ogólne podejście do biznesu. Ma to również znaczenie psychologiczne. Czyste warzywa wydają się zdrowsze, a ich jakość oceniana jest znacznie wyżej.
Kolejnym przykładem może być branża hotelarska. Właściciel może zapewnić ekskluzywne pokoje, światową kuchnię i pracowników, którzy władają kilkoma językami. Będzie miał jednak kłopoty, gdy kelner wyjdzie na salę w poplamionym ubraniu lub gość otrzyma brudną szklankę. Liczą się detale. pościel hotelowa powinna pachnieć świeżością, obsługa musi mieć idealnie wyprasowane koszule, a recepcjonistka nie może mieć szokujących tatuaży, krzykliwego makijażu, czy kolczyków na twarzy. W każdej firmie trzeba zwracać uwagę na punktualność, schludne ubranie i poprawny język.
Różnego rodzaju wpadki nie tylko źle świadczą o całym zespole, ale obniżają też zyski. Zawiedziony klient nie powróci drugi raz i nie poleci firmy swoim znajomym. Stawka jest bardzo duża.
Jak widać szczegóły mają nieraz kolosalne znaczenie w prowadzeniu biznesu. Warto zatem przyglądać się drobnostkom i każdego dnia dążyć do doskonałości.