Dwa województwa objęte działaniami, ponad 3000 pacjentów, których wzrok skontrolowano w ponad 150 salonach optycznych oraz 20 aparatów fotograficznych, rozdanych w konkursie – te liczby obrazują zasięg badań, przeprowadzonych podczas pierwszej tegorocznej edycji kampanii „Czas na wzrok”. Kolejne jej odsłony planowane są już na jesień.
– Zakończenie akcji bezpłatnych badań w Łodzi i Opolu to nie koniec naszych działań edukacyjnych, dotyczących prezbiopii – mówi Ewa Żebrowska, koordynatorka akcji „Czas na wzrok” z firmy JZO – W punktach optycznych wciąż można uzyskać specjalistyczne porady na ten temat. Zainteresowanie badaniami było tak duże, że w części gabinetów zabrakło wolnych terminów, dlatego niektóre zakłady zdecydowały się na przedłużenie akcji. Na jesień planujemy także zorganizowanie kampanii w innych regionach Polski.
Akcja „Czas na wzrok” odbyła się już po raz drugi, tym razem w regionach łódzkim i opolskim (pierwsza edycja miała miejsce w 2010 roku we Wrocławiu). W jej ramach w wybranych punktach optycznych można było bezpłatnie zbadać ostrość wzroku. Założeniem kampanii było, aby przy okazji wizyt pacjenci mogli dowiedzieć się, czym jest prezbiopia i jak sobie z nią radzić.
– Prezbiopia to naturalny proces ewolucji oka, którego pierwsze objawy zaczynają się po czterdziestce – mówi Ewa Żebrowska z JZO – Są to głównie trudności z widzeniem na bliskie odległości. To powoduje m.in. konieczność odsuwania czytanego tekstu coraz dalej i dalej, szczególnie przy słabym oświetleniu.
Dotychczas najpopularniejszym sposobem na radzenie sobie z obniżeniem ostrości widzenia były soczewki jednoogniskowe, jednak stosowanie ich wiąże się np. z koniecznością zmiany okularów na te „do patrzenia” i „do czytania”. Często używa się także szkieł, pozwalających na wyraźne widzenie z bliska i z daleka, ale pozostawiających obszar pośredni niewyraźny, czyli tzw. „dwuogniskowych”. W większości te rozwiązania są niestety mniej estetyczne i sugerują wiek danej osoby. Podczas akcji „Czas na wzrok” pacjenci mogli dowiedzieć się, czym są i jak działają soczewki progresywne – jako najlepsze rozwiązanie dla prezbiopów. Zapewniają one wyraźne widzenie nie tylko z bliska, ale także z daleka i na obszary pośrednie, czego nie gwarantowały klasyczne rozwiązania.
Mimo zakończenia bezpłatnych badań, salony optyczne w okolicach Łodzi i Opola wciąż zapraszają pacjentów, poszukujących specjalistycznej pomocy w korygowaniu prezbiopii. Ich adresy oraz więcej informacji o kampanii edukacyjnej można znaleźć na stronie internetowej www.czasnawzrok.pl.
JZO to nowoczesna firma produkcyjno-handlowa, oferująca soczewki okularowe oraz maszyny i urządzenia do zakładów optycznych i gabinetów okulistycznych. Wyroby JZO dostępne są w zakładach optycznych na terenie całej Polski, gdzie dzięki kompetentnej obsłudze dobierane są do indywidualnych potrzeb użytkowników okularów.
JZO od lat utrzymuje mocną pozycję rynkową. Według badań branży jest najlepiej rozpoznawalną marką wśród polskich optyków. Za jakość oferowanych produktów i działalność na rzecz środowiska optycznego spółkę wielokrotnie nagradzano. Do najważniejszych wyróżnień należą: Godło Teraz Polska, Mister Eksportu, , Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich, Złoty Laur Klienta 2009
Soczewki okularowe JZO wykonane są w nowoczesnych technologiach z najnowocześniejszych materiałów. Są to najlepsze jakościowo, bezpieczne w użytkowaniu wyroby medyczne o nowoczesnych konstrukcjach, gwarantujące komfort widzenia.
Więcej informacji na stronie internetowej www.jzo.com.pl