Już w maju w regionach: łódzkim i opolskim rozpocznie się kolejny etap akcji społeczno – edukacyjnej „Czas na wzrok”. W jej ramach od 6 do 21 maja w wybranych salonach optycznych będzie można bezpłatnie zbadać wzrok.
Problemy z ostrością widzenia po czterdziestce? Zbadaj oczy za darmo
Z biegiem lat coraz więcej z nas ma problemy z przeczytaniem drobnego druku lub sms-a czy też odczuwa konieczność odsuwania czytanego tekstu na coraz większą odległość. Uciążliwa staje się także praca przed komputerem. Te zmiany to prezbiopia – naturalny proces ewolucji oka, która dotyczy większości osób po 40. roku życia i objawia się trudnościami z wyraźnym widzeniem z bliska, szczególnie przy słabym oświetleniu.
Akcja „Czas na wzrok” skierowana jest do osób z grupy wiekowej 40+, których najczęściej dotyka ten problem. W jej ramach mieszkańcy Łodzi, Opola i okolic będą mogli w maju bezpłatnie przebadać swój wzrok właśnie pod kątem prezbiopii. Podczas trwania akcji będzie można również uzyskać informacje na temat najlepszych rozwiązań dla osób dotkniętych tym problemem.
– Najpopularniejsze dotychczas sposoby na radzenie sobie z obniżeniem ostrości widzenia to soczewki jedno- lub dwuogniskowe – mówi Monika Krygier z JZO, opiekuna merytorycznego akcji Czas na wzrok – Stosowanie ich wiąże się niestety z licznymi niedogodnościami, np. koniecznością zmiany okularów na te „do patrzenia” i „do czytania”. Często stosuje się także szkła, pozwalające na wyraźne widzenie z bliska i z daleka, ale pozostawiające obszar pośredni, niewyraźny. W większości te rozwiązania są nieestetyczne i sugerują wiek danej osoby. – Obecnie na rynku coraz popularniejsze stają się soczewki progresywne, które dzięki zapewnieniu ostrości widzenia zarówno bliży, dali, jak i obszaru pośredniego oraz estetycznemu wyglądowi są coraz częściej polecane przez specjalistów – dodaje Monika Krygier.
Bezpłatne kupony na okulary z progresywnymi soczewkami będzie można wygrać na stronie akcji: www.czasnawzrok.pl. Tam też znajdziemy więcej informacji na temat samych badań oraz prezbiopii. Pilotażowe badania w ramach akcji „Czas na wzrok” przeprowadzono w maju ubiegłego roku we Wrocławiu. Przebadano wtedy prawie 1000 osób.
Opiekunem merytorycznym łódzkiej i opolskiej akcji Czas na wzrok jest JZO – producent soczewek okularowych.