Mleko jest super! – twierdzi Superman. Filmowy heros został twarzą trzeciej edycji kampanii społecznej „Pij mleko! Będziesz wielki”, mającej zachęcić dzieci do codziennego picia mleka. Kampania właśnie rusza w całej Polsce.
Zdrowe nawyki promuje tym razem sam Superman, bohater popularnych komiksów oraz najnowszego filmu o przygodach herosa. Akcja wykorzystująca wizerunek amerykańskiego superbohatera to kolejna edycja znanej już chyba wszystkim Polakom kampanii „Pij mleko! Będziesz wielki” skierowanej przede wszystkim do dzieci, ale także wspierającej rodziców w ich codziennej walce o zdrowie pociech. Wykorzystano w niej filmową postać Supermana z najnowszej ekranizacji przygód bohatera, która na polskie ekrany wejdzie pod koniec lipca. Superman ponownie będzie musiał ratować świat przed siłami zła, jest więc idealnym wzorem dla dzieci.
Superman namawiający do sięgnięcia po szklankę mleka pojawi się w reklamach telewizyjnych i kinowych, na billboardach większości polskich miast, w reklamach prasowych oraz stacjach radiowych. Dołączył tym samym do elitarnego grona gwiazd: w poprzednich edycjach do picia mleka zachęcali: Bogusław Linda, Kayah, Krzysztof Hołowczyc i Jagna Marczułajtis, a w ubiegłym roku jedna z najpopularniejszych baśniowych postaci – ogr Shrek.
Kampania „Pij mleko! Będziesz wielki” powstała w odpowiedzi na ogromny społeczny problem, jakim jest osteoporoza, a także spadek spożycia mleka przez najmłodszych. Kampania jest prowadzona cyklicznie od 2003 roku i stanowi element programu Marketing dla Przyszłości, stworzonego i realizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA w Polsce, obejmującego długofalowe działania o charakterze społecznym.
W tej bezprecedensowej, szeroko zakrojonej akcji społecznej wsparcia bezpłatnie udzielają media, domy mediowe, realizatorzy kampanii oraz oczywiście jej znane „twarze” – autorytety dla dzieci. Kampania ma już kilkudziesięciu partnerów medialnych użyczających czasu antenowego i powierzchni reklamowej. Kampanię przygotowała agencja reklamowa Communication Unlimited, zaangażowana w akcję od samego początku.
Ubiegłe edycje okazały się ogromnym sukcesem, a hasło „Pij mleko! Będziesz wielki” trwale zagościło w świadomości Polaków. Według badań instytutu SMG/KRC z czerwca ubiegłego roku aż 60% dorosłych Polaków zauważyło akcje promujące mleko. 84% spośród nich zapamiętało hasło akcji, a 98% wymieniło właśnie hasło „Pij mleko! Będziesz wielki”. Percepcja i efekty kampanii badane są na wszystkich jej etapach przez firmę SMG/KRC. Oznacza to, iż skuteczność kampanii „Pij mleko! Będziesz wielki” poddawana jest profesjonalnej weryfikacji.