TwojeCentrum.pl Porady Nowe oznakowania na opakowaniach detergentów i środków czystości

Nowe oznakowania na opakowaniach detergentów i środków czystości

Materiał zewnętrzny
0 komentarz

Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości poinformowało o
nowych zasadach oznakowania detergentów. Zgodnie z obowiązującym od 8
października rozporządzeniem, wprowadzono nowe wymagania wobec producentów
detergentów i środków czystości. [Rozporządzenie (WE) Nr 648/2004 Parlamentu
Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie detergentów
(opublikowane w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich, L 104, 8 kwietnia 2004)]

Na opakowaniach środków czyszczących konsumenci będą mogli znaleźć m.in:

  • Poszerzoną informację na temat składu detergentów
  • Nowe oznakowania dotyczące dozowania detergentów do prania
  • Informacje o ilości prań, które można wykonać przy użyciu danego opakowania środka piorącego.

    Rozporządzenie wprowadza także bardziej restrykcyjne wymogi, co do
    biodegradowalności środków czyszczących. Zgodnie z nowymi przepisami, na
    opakowaniach detergentów pojawi się poszerzona informacja o ich składzie.
    Ponadto producenci będą zobowiązani do podawania na stronach WWW arkusza
    danych składników swoich produktów.

    Konsumenci otrzymają pełniejszą informację na temat składu detergentów, co
    jest szczególnie ważne dla osób ze skłonnościami do alergii i uczuleń.
    Dodatkowo, uproszczeniu ulegnie symbolika dozowania środków piorących. Aby
    móc łatwiej porównać produkty konkurencji, na opakowaniach znajdą się
    oznaczenia informujące o ilości prań, które można wykonać, używając danego
    opakowania środka piorącego. Rozporządzenie wprowadza ujednolicone i
    czytelne piktogramy.

    „Wprowadzane zmiany to kolejny ukłon w kierunku konsumentów, którzy zyskują
    możliwość łatwiejszego porównania produktów różnych firm. Nowe oznaczenia
    dozowania środków piorących, umożliwią ich bardziej efektywne wykorzystanie,
    a co za tym idzie oszczędności i większą ochronę środowiska naturalnego” –
    powiedział Tomasz Gryżewski Dyrektor Generalny SPKiŚCz. „Wiodący producenci
    detergentów już od dawna stosują zasady i oznaczenia, które dopiero teraz
    przyjęły formę obligatoryjnych regulacji prawnych obowiązujących wszystkich.”

    Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości organizuje po raz
    kolejny ogólnopolską kampanię informacyjną. Jej celem jest przekazanie
    konsumentom, producentom innym podmiotom związanym z branżą detergentową,
    informacji o nowych zasadach oznaczania opakowań środków czystości, oraz o
    bardziej efektywnym dozowaniu środków piorących.

    25 000 ulotek zostanie rozpowszechnionych za pośrednictwem regionalnych
    Klubów Federacji Konsumentów. Wszyscy producenci detergentów oraz służby
    sanitarne otrzymają poradnik dotyczący wejścia w życie regulacji
    detergentowe. Akcja rozpoczyna się w połowie listopada.

    Informacje o SPKiŚC

    Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości, utworzone w 1992
    r., jest organizacją pożytku publicznego, która zrzesza 32 polskich i
    międzynarodowych producentów kosmetyków i środków czystości. Reprezentuje i
    przedstawia opinie środowiska producentów na forum publicznym. Ściśle
    współpracuje z parlamentem, administracją rządową i instytucjami nadzoru, a
    także z instytutami badawczymi i naukowymi. Stowarzyszenie jest członkiem
    europejskich organizacji branży kosmetycznej COLIPA oraz środków higieny AISE.

    0 0 votes
    Oceń wpis
  • Zobacz także

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    Ze względu na spam wyłączona została możliwość wstawiania linków w komentarzach. Komentarze zawierające odnośniki będą kasowane.
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Używamy cookies w celu personalizacji treści oraz reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych oraz analizowania ruchu w Internecie. Przejdź dalej aby wyrazić zgodę na korzystanie z powyższych technologii i na przetwarzanie przez nasz serwis oraz naszych Partnerów Twoich danych osobowych zbieranych w celach marketingowych. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w ustawieniach przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz lista Partnerów znajdują się w Polityce prywatności strony. Zgoda Polityka prywatności

    Polityka prywatności i cookies