Idealne miejsce do wypoczynku w biurze — jak wygląda?

Materiał zewnętrzny

Przedsiębiorcy powinni zapewnić pracownikom biurowym nie tylko przerwę w pracy, ale też odpowiednie miejsce na relaks. Coraz więcej pracodawców decyduje się na stworzenie w biurach specjalnego pomieszczenia, będącego miejscem do odpoczynku dla kadry pracowniczej. Czym jest chillout room w biurze i co powinno znaleźć się w takiej strefie wypoczynku?

Relaks w pracy

Wypoczęty pracownik jest bardziej produktywny i może pracować wydajniej. To właśnie dlatego dobry pracodawca dba o to, aby oprócz komfortowego stanowiska pracy, zapewnić swoim podwładnym specjalną strefę relaksu, nazywaną potocznie chillout roomem. W założeniu jest to pomieszczenie przeznaczone do odpoczynku dla pracowników, kiedy potrzebują oni na chwilę rozprostować nogi i plecy, bądź też po prostu wyciszyć się od biurowego zgiełku. Pokój relaksu pozwala uspokoić myśli i dać odpocząć zmęczonym oczom. Z urozmaicenia przestrzeni biurowej w chillout roomy korzysta coraz więcej pracodawców, którzy rozumieją, jak ważne dla pracy indywidualnej jest pozwolenie pracownikom na kilkunastominutowy odpoczynek, aby pobudzić kreatywność i nabrać energii do dalszej pracy.

Strefa relaksu w biurze

Decydując się na stworzenie pokoju relaksu w biurze, trzeba zastanowić się nad tym, jak odpowiednio wyposażyć takie pomieszczenie. Strefa chillout powinna być przede wszystkim przytulna, aby pracownicy mogli w tym pokoju faktycznie odetchnąć na chwilę od zgiełku i natłoku myśli. Warto więc zadbać o wygodne meble. W strefie relaksu w biurze można ustawić meble tapicerowane, na przykład wygodną sofę do biura, miękkie fotele czy pufy, które zapewnią komfortowe siedzisko, umożliwiające zrelaksowanie ciała. Warto stworzyć przyjazną dla pracowników przestrzeń, wzbogacając aranżację w ekspres do kawy i inne akcesoria, które mogą przydać się podczas przerwy w pracy. Tworząc chillout room, trzeba skupić się przede wszystkim na potrzebach pracowników, starając się, aby pokój umożliwił im relaks, który pobudzi produktywność.

Chillout room w pracy

Pracodawca, pozwalający swoim pracownikom na relaks w miejscu pracy, z pewnością zdobędzie szacunek kadry. Takie działanie może wpłynąć na motywację pracowników i sprawi, że będą oni pracować wydajniej, co przedłoży się na większe zyski firmy. Stworzenie chillout roomu w biurze wiąże się więc z wieloma korzyściami zarówno dla pracodawcy, jak i jego podwładnych. Wydzielone miejsce na relaks w postaci budek akustycznych, tłumiących hałas to najczęściej wybierane rozwiązanie do biur. Mobilne budki, które można zaaranżować wedle potrzeb danego przedsiębiorstwa, pozwolą pracownikom oderwać się od biurek i ukoić nerwy w stresujące dni. Kreatywna aranżacja wybranej przestrzeni wpłynie na atmosferę w jej wnętrzu. Stawiając na dobrą akustykę, wygodne meble oraz odstresowującą roślinność, można w biurze stworzyć swego rodzaju azyl dla pracowników, czyli miejsce, które dla nich będzie oazą spokoju. Odpowiednio wyposażony chillout room wpłynie na dobre samopoczucie pracowników, a wraz z tym poprawi atmosferę na terenie całego biura.

0 0 votes
Oceń wpis

Zobacz także

Subscribe
Powiadom o
guest
Ze względu na spam wyłączona została możliwość wstawiania linków w komentarzach. Komentarze zawierające odnośniki będą kasowane.
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments