Czym wyróżnia się dobra instrukcja wideo?

Z uwagi na rosnącą popularność tej formy reklamy i promocji prowadzonej działalności oraz oferowanych towarów i usług, w lawinowym tempie pojawiać zaczęły się kolejne instruktażowe filmy wideo, mające w założeniu pomagać konsumentom w wykonywaniu określonych czynności, a przy tym podświadomie reklamować określoną markę produktów lub zachęcać do wybrania właściwej oferty. Nie wszystkie z przygotowywanych materiałów audiowizualnych spełniają jednak swoją funkcję i faktycznie pomagają osiągnąć zamierzone cele reklamowe i marketingowe. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele. Przede wszystkim – nie każdy z udostępnionych filmów jest dobrą instrukcją wideo.

--- REKLAMA ---

Jakość wielu materiałów – zazwyczaj kręconych przy ograniczonych środkach finansowych, braku należytej obsługi technicznej oraz niewystarczających zasobach ludzkich – pozostawiać może wiele do życzenia. Na przeciwnym biegunie umieścić należy natomiast realizacje wykonane w sposób profesjonalny, najczęściej we współpracy ze specjalistami z branży, mającymi doświadczenie w przygotowywaniu realizacji filmowych. Kooperacja z tego rodzaju podmiotami pozwala w przeważającej większości przypadków uzyskać interesujący konsumentów materiał filmowy, który poza samym przekazem zapada w pamięć oraz wyróżnia się swoją jakością – użyciem dobrego sprzętu nagrywającego i nagłaśniającego, wykorzystaniem odpowiednich narzędzi do obróbki wideo, a także skorzystaniem z pomocy i wsparcia profesjonalnych aktorów lub jedynie tylko – porad tych osób (gdy decydujemy się na własny udział w materiale lub delegujemy do tego pracowników).

Dobra instrukcja wideo wyróżniać się musi jednak przede wszystkim wyrazistym i przemyślanym scenariuszem. Wad i luk w tym zakresie nie naprawią nawet najnowsze nowinki techniczne oraz produkcja filmowa rodem z wielkich, amerykańskich wytwórni. Jeżeli nie mamy sami pomysłu na to, jak wyglądać powinien nasz film instruktażowy – warto konsultować tę kwestię nie tylko z jego ostatecznym wykonawcą, ale także ze specjalistami od kreowania wizerunku czy też osobami działającymi na rynku marketingu i reklamy, które są na bieżąco z potrzebami konsumentów oraz ze sposobami oddziaływania na ich decyzje rynkowe. Przydatne będzie zastanowienie się, co tak właściwie jest celem naszego materiału oraz do jakiej docelowej grupy odbiorców materiał ten ma dotrzeć. Jeżeli będzie to jedynie wąskie grono specjalistów, przygotowywany instruktaż wideo może bazować na fachowym słownictwie i zwrotach, albowiem nawet w takim przypadku zostanie on prawidłowo zrozumiany. Z takiej formy zrezygnować należy zawsze wtedy, kiedy odbiorcami będą konsumenci, często niemający specjalistycznej wiedzy, dla których tego rodzaju forma przekazu pozostawać będzie niezrozumiałą i męczącą. Pamiętać także należy, aby dobrać odpowiednią długość przygotowywanego filmu instruktażowego. Naukowe badania dowodzą, że tylko niewielka część odbiorców ogląda od początku do końca udostępniony im materiał filmowy. Czasem więc lepszą opcją będzie odpowiednie skrócenie filmu lub też umieszczenie najważniejszych informacji na zakończenie wideo.

Jak robić dobre instrukcje video?

0 0 votes
Oceń wpis
Subscribe
Powiadom o
guest
Ze względu na spam wyłączona została możliwość wstawiania linków w komentarzach. Komentarze zawierające odnośniki będą kasowane.
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments