Prowadzenie i sukces firmy w dużej mierze zależą od tego, jakie są nasze relacje z klientami. Im więcej tych pozytywnych, tym szybciej będziemy się rozwijać, zdobywać nowe kontrakty i poszerzać swoje grono odbiorców. Na pewnym etapie utrzymanie tego tempa staje się jednak coraz trudniejsze, głównie ze względu na rosnącą bazę klientów i spraw, którymi musimy się zająć. W jaki sposób sobie z tym poradzić?
1. Co to jest system CRM?
2. Najważniejsze funkcje systemu CRM
3. Do czego służy CRM?
4. Jak wybrać idealny system CRM?
Co to jest system CRM?
Każda firma musi dbać o to, aby utrzymywać wysoki poziom zadowolenia i dobre relacje ze swoimi klientami. Im większe przedsiębiorstwo – lub więcej klientów – tym trudniej jest wykonać to zadanie. Z tego powodu warto zaopatrzyć się w narzędzie, które pomoże nam nie tylko „dobrze żyć” z naszymi obecnymi i potencjalnymi odbiorcami, ale również skupi w sobie inne przydatne funkcje, ułatwiając tym samym prowadzenie biznesu. Takim narzędziem jest właśnie CRM (ang. customer relationship management), czyli system umożliwiający zarządzanie relacjami z klientami.
Najważniejsze funkcje systemu CRM
Wykorzystywanie jednego programu do skutecznego prowadzenia przedsiębiorstwa ma swoje zalety. Do najważniejszych zaliczamy między innymi takie aspekty, jak:
- skuteczna i sprawna obsługa klientów: dzięki łatwemu dostępowi do niezbędnych danych jesteśmy w stanie odpowiedzieć i odpowiednio szybko zareagować na każdą potrzebę naszych odbiorców;
- lepsza organizacja pracy: korzystanie z systemu CRM umożliwia wdrożenie procedur oraz automatyzację wielu czynności, co z kolei przekłada się bezpośrednio na stopień zadowolenia z korzystania z naszych usług;
- ułatwiona komunikacja: możemy lepiej porozumiewać się zarówno z klientami, jak i wewnątrz struktur przedsiębiorstwa;
- bezpieczeństwo danych: podstawowe typowe funkcje aplikacji CRM obejmują także ochronę danych i informacji o naszych klientach, a także umożliwiają zachowanie tychże, dzięki czemu możemy świadczyć lepszą obsługę, szybciej uczyć nowych pracowników i tak dalej.
Do czego służy CRM?
Decydując się na wdrożenie systemu CRM do naszej firmy de facto przenosimy ją na wyższy poziom obsługi klienta. Możemy działać szybciej, sprawniej, lepiej dobierać ofertę do konkretnego kontrahenta, a także bez problemu śledzić historię naszych relacji z każdym odbiorcą. W ten sposób znacząco wyróżniamy się na tle naszej konkurencji, a także jesteśmy w stanie zagwarantować naszym klientom lepszą jakość. Przy pomocy systemu CRM bez problemu będziemy w stanie zrealizować największe, najbardziej niecodzienne i najbardziej wymagające zlecenie, jakie kiedykolwiek zostanie przed nami postawione.
Jak wybrać idealny system CRM?
Jeżeli chcemy dobrze dopasować oprogramowanie do potrzeb naszego przedsiębiorstwa, przede wszystkim pierwszym krokiem powinno być zdobycie odrobiny wiedzy. Podstawowe informacje o systemach CRM pomogą nam dobrać najlepszy wariant tego programu, jednocześnie ułatwiając dokonanie wyboru – gdy będziemy rozeznani choć trochę w tym, co powinniśmy mieć w ramach podobnej usługi, łatwiej będzie nam uniknąć wejścia w system nie do końca nam odpowiadający.
Dobierając program do przedsiębiorstwa powinniśmy zwrócić uwagę na to, czy jest on dedykowany firmom o podobnych rozmiarach, jak nasza. W ten sposób zdobędziemy dostęp do funkcji niezbędnych do poprawnego jego wdrożenia. Warto również zwrócić uwagę na to, czy dana aplikacja jest wciąż rozwijana i czy możemy liczyć na sprawną i szybką pomoc w sytuacji, gdy nie będziemy pewni jak postąpić lub będziemy się dopiero wdrażać.